« 2017. № 4 (136)

Народознавчі зошити. 2017. № 4 (136). С. 914–919

УДК 73(477)

DOI https://doi.org/10.15407/nz2017.04.914

ПЛАСТИКА В МИСТЕЦТВІ УКРАЇНИ

Гула Євген Петрович — професор кафедри рисунка та живопису

Київського національного університету технологій та дизайну,

український живописець і графік. Член Національної Спілки художників України.

вул. Немировича-Данченка, 2, 01011, Київ, Україна

Контакти: тел. +38044-256-29-75; e-mail: knutd@knutd.edu.ua

Анотація. На прикладі історичного розвитку та сучасного стану віт­чизняних пластичних мистецтв проаналізована еволюція пластики від наскельного живопису до фундаменту будь­якої мистецької творчості.

Ключові слова: живопис, скульптура, графіка, пластика, мистецтво, пластична анатомія, академічний малюнок.

Надійшла 22.06.2017

Список використаних джерел:

  1. Арнхейм Р. Искусство и визуальное восприятие / Р. Арнхейм. — Москва : Прогресс, 1974. — 390 с.
  2. Калашнікова О.А. Зображальний аспект візуальної мови графічного дизайну (на матеріалі плаката) : автореф. дис. … канд. мистецтвознав.: 17.00.07 / О.А. Калашнікова ; Харківська держ. академія дизайну і мистецтва. — Харків, 2011. — 20 с.
  3. Лагутенко О.А. Українська графіка першої третини ХХ століття: загальноєвропейські тенденції та національні особливості розвитку : дис… д­ра мистецтвознав.: 17.00.05 / Лагутенко Ольга Андріївна ; Нац. акад. образотворчого мистецтва і архітектури. — Київ, 2008. — 429 с.
  4. Роготченко О. Аналіз особливостей розвитку образотворчого мистецтва радянської України 30—40­х років ХХ ст. / О. Роготченко // Вісник Львівської ака­демії мистецтв. — Львів, 2003. — Вип. 14. — С. 236 — 256.
  5. Роготченко О. Національний за формою, соціалістичний за змістом О. Роготченко // МІСТ: Мистецтво, історія, сучасність, теорія: Зб. наук.­теор. пр. — Київ, 2003. — Вип. 2. — С. 147—163.
  6. Роготченко О. Пластична анатомія у контексті розвитку сучасної вітчизняної образотворчості / О. Роготченко // МІСТ: Мистецтво, історія, сучасність, теорія. — 2012. — Вип. 8. — С. 279—306.
  7. Роготченко О. Політичні та соціально­економічні умови розвитку українського мистецтва в період тоталітарного режиму 1930—1950­х років / О. Роготченко // Мистецтвознавство України: Зб. наукових праць. — Київ, 2003. — Вип. 3. — С. 174—282.
  8. Ростовцев Н.Н. Очерки по истории методов преподавания рисунка / Н.Н. Ростовцев. — Москва : Изобразительное искусство, 1983. — 288 с.
  9. Сбитнева Н.Ф. «Коммерческий» стиль в графическом дизайне: особенности и перспективы развития / Н.Ф. Сбитнева // Вісник Харківської державної ака­демії дизайну і мистецтв. Мистецтвознавство. Архітектура. — 2007. — № 6. — С. 153—163.
  10. Цинковська І. Український плакат періоду Великої Вітчизняної війни у фондах Національної бібліотеки України імені В.І. Вернадського / І. Цинковська, Г. Юхимець // Історія України. Маловідомі імена, події, факти: зб. наукових статей. — 2004. — Вип. 26. — С. 120—133.
  11. Википедия. Свободная энциклопедия. — [Электронный ресурс]. — Режим доступа: https://ru.wikipedia.org.
  12. Всеобщая история искусств. — Т. 4. Искусство 17—18 веков. — [Электронный ресурс]. — Режим доступа: http://artyx.ru.
  13. Всеобщая история искусств. — Том 5. Искусство 19 века. — [Электронный ресурс]. — Режим доступа: http://artyx.ru.
  14. Кайзер А. Творчество духа Феномен Александра Архипенко / А. Кайзер // Третьяковская галерея. — 2013. — № 4. — [Электронный ресурс]. — Режим доступа: http://www.tg­m.ru.
  15. Мізинська стоянка — найвідоміша стоянка палеолітичної доби // Ipress.ua. — [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://ipress.ua.
  16. Національний історико­археологічний заповідник «Ка­м’я­на Могила». — [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://ua.stonegrave.org.
  17. Перший Усатівський курганний могильник // Прадідівська слава. Українські пам’ятки. — [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://www.pslava.info.

читати публікацію»

Наші автори
Демоніум бойків: категорії «нечистих» покійників
Особливості традиційних демонологічних уявлень бойків про так званих нечистих («безпірних») мерців; на основі польових матеріалів та етнологічної літератури виділяється низка їх категорій; аналізуються особливі прикмети, риси поведінки та функції цих персонажів народної демонології.
Читати »

Хто ж записав «Народнїй калєндар у Ровенськім повітї Волинської губернії»?
На основі аналізу наукового доробку і творчого шляху Василя Доманицького доводиться: дослідник ніколи не відвідував Рівненський повіт Волинської губернії, отже й не збирав етнографічні та фольклорні матеріали на його території. «Народнїй калєндар у Ровенськім повітї…» та інші етнографічні праці, що стосуються традиційно-побутової культури населення цього краю, вчений підготував на основі народознавчих джерел, які в середині XIX ст. зібрав Василь Абрамович — священик села Яполоті, нині Костопільського району Рівненської області.
Читати »

Особистісно-духовний розвиток засобами образотворчого мистецтва
У статті розглядається проблема втілення образу матері у творах образотворчого мистецтва з точки зору впливу на різні напрями особистісно-духовного розвитку людини. Зокрема, образ матері представлено у міфологічному, сакральному, мистецькому аспектах через репрезентацію відповідних творів образотворчого мистецтва (іконопис, живопис, скульптура). Зміст статті може успішно використовуватися студентами і викладачами різноманітних навчальних закладів у підготовці та проведенні занять з образотворчого мистецтва, а також у факультативній та позаурочній роботі.
Читати »