Архів
Передплата
Ви можете передплатити часопис "Народознавчі зошити" на сайті передплатного агенства "Укрінформнаука".

« 2017. № 4 (136)

Народознавчі зошити. 2017. № 4 (136). С. 948–953

УДК 792

DOI https://doi.org/10.15407/nz2017.04.948

ТВОРЧО-­ОРГАНІЗАЦІЙНА ПОЛІТИКА МІЖНАРОДНОГО ТЕАТРАЛЬНОГО ФЕСТИВАЛЮ «МЕЛЬПОМЕНА ТАВРІЇ»

Юдов Микола Олександрович, доцент

Київський національний університет культури і мистецтв,

кафедра режисури і акторського мистецтва,

вул. Є. Коновальця, 36, 01601, м. Київ, Україна

Контакти: E-mail: knukim@ukr.net

 

Вічна Анастасія Вікторівна — магістр театрального мистецтва,

актриса Київського Муніципального театру «Київ»,

вул. Миропільська, 1, 02192, м. Київ,

Контакти: e-mail: kmatl@i.ua

Анотація. Досліджуються творчо-­організаційні аспекти діяльності одного з найстаріших фестивалів в Україні — Міжнародного театрального фестивалю «Мельпомена Таврії». Коротко розглядається поняття фестивалю як організаційно­художньої форми, яка є серією демонстраційних публічних показів рівня майстерності (досягнень), підпорядкованих наскрізній художній ідеї або концепції, локалізованим в обмежений календарний період в певному географічному і культурному просторі; його соціокультурна функція. Аналітичному вивченню піддається статистика географії учасників, організація роботи журі, результати визначення переможців конкурсу. Головна увага авторів прикута до аналізу номінаційної політики «Мельпомени Таврії».

Ключові слова: фестиваль­конкурс, Міжнародний театральний фестиваль «Мельпомена Таврії», номінаційна політика.

Надійшла 15.06.2017

Список використаних джерел:

  1. Близнюк М.М. Театральні фестивалі як форма культурного співробітництва / М.М. Близнюк // Культура і мистецтво у сучасному світі: наукові записки КНУКіМ. — Вип. 11. — Київ : Центр КНУКіМ, 2010. — С. 35—41.
  2. Велимчаниця О. Коли у Херсон приходить «Мельпомена» / О. Велимчаниця, А. Погрібна // Кіно­Театр. — 2010. — № 5. — С. 42—45.
  3. Доманська О.А. Естетичні аспекти міжнародного театрального фестивалю­лабораторії «Мистецьке березілля» / Олена Олександрівна Доманська // Мистецтвознавчі записки: збірник наукових праць. — Вип. 8. — Київ : Міленіум, 2005. — С. 140—149.
  4. Доманська О.А. Процес розвитку театрально­фести­вального руху в сучасному художньо­мистецькому житті України / О.А. Доманська // Актуальні проблеми історії, теорії та практики художньої культури: збірник наукових праць / М­во культури і мистецтв України ; Державна академія керівництвом кадрів культури і мистецтв ; Київський нац. ун­т ім. Т. Шевченка ; редкол. В.Г. Чернець (голова) та ін. — Вип. 15. — Київ : Міленіум, 2005. — С. 202—208.
  5. Доманська О.А. Процес розвитку театрально-­фестиваль­ного руху в сучасному художньо­мистецькому житті України / Олена Олександрівна Доманська // Акту­альні проблеми історії, теорії та практики художньої культури: збірник наукових праць. — Вип. XV. — Київ : Міленіум, 2005. — С. 202—208.
  6. Доманська О.А. Театральні фестивалі в контексті мис­тецького життя сучасної України / О.А. Доманська // Питання культурології: збірник наукових праць. — Вип. 20. — Київ : Центр КНУКіМ, 2004. — С. 308—314.
  7. Доманська О.А. Фестиваль як самостійний та самодостатній суб’єкт театрального процесу / О.А. Доманська // Матеріали Всеукраїнської науково­прак­тичної конференції «Духовна культура як домінанта укра­їнського життєтворення»: 22—23 грудня 2005 р. — Київ, 2005. — Ч. 2. — С. 64—66.
  8. Литовка О. Фестивальний рух України періоду її незалежності / О. Литовка // Соціальні комунікації: збір­ник наукових праць. — Вип. 2. — Київ : Центр КНУКіМ, 2013. — С. 111—115.
  9. Литовка О. Фестивальний рух України періоду її незалежності / О. Литовка // Соціальні комунікації: збір­ник наукових праць. — Вип. 2. — Київ : Центр КНУКіМ, 2013. — С. 111—115.
  10. Хрома Г.І. Фестиваль: слово, терміни, мистецьке явище / Г.І. Хрома // Вісник Державна академія керівництвом кадрів культури і мистецтв: науковий журнал. — Київ, 2002. — № 3. — С. 97—103.
  11. Шевченко Л. Мельпомена у вирі жанрів і стилів: «Мель­помена Таврії» —10 років / Л. Шевченко // Культура і життя. — 2008. — № 41—42. — 7 жовтня. — С. 4.
  12. Шевченко Л. Свято єдності / Л. Шевченко // Кіно­Театр. — 2006. — № 5. — С. 41—43.
  13. Міжнародний театральний фестиваль «Мельпомена Таврії» [Електронний ресурс]. — Режим доступу: melpo­mena.ks.ua. — Назва з домашньої сторінки Інтернету.

читати публікацію»

Наші автори
Традиційний народний одяг великобичківських гуцулів ХІХ — першої половини ХХ ст.
На основі польового матеріалу, наявної літератури, фондових зібрань етнографічних, історико-культурних та крає­знавчих музеїв області автор комплексно аналізує народний одяг великобичківських гуцулів. Докладно описує жіночі та чоловічі комплекси вбрання досліджуваного регіону. При їх характеристиці основна увага звертається на деталі крою окремих компонентів вбрання, подається рисунок крою жіночої сорочки.
Читати »

Особистісно-духовний розвиток засобами образотворчого мистецтва
У статті розглядається проблема втілення образу матері у творах образотворчого мистецтва з точки зору впливу на різні напрями особистісно-духовного розвитку людини. Зокрема, образ матері представлено у міфологічному, сакральному, мистецькому аспектах через репрезентацію відповідних творів образотворчого мистецтва (іконопис, живопис, скульптура). Зміст статті може успішно використовуватися студентами і викладачами різноманітних навчальних закладів у підготовці та проведенні занять з образотворчого мистецтва, а також у факультативній та позаурочній роботі.
Читати »

Головний командир УПА Роман Шухевич у фольклорній прозі Яворівщини
Із великого масиву повстанського героїчного епосу, що його автор записав на Яворівщині, виділено й проаналізовано тематичну групу мотивів про Головного командира УПА Романа Шухевича. Переважна більшість цих творів виникла й стала активно побутувати вже в часи відновленої у 1991 р. української державності, оскільки тепер з’явилися сприятливі для цього умови. Майже усі зафіксовані у цій місцевості народні оповідання про Р. Шухевича виводяться із поетичного вимислу, що засвідчує вагоме суспільно-політичне й художньо-естетичне значення цієї особи. Сам генерал постає в образі опоетизованого й уславленого національного героя — ідеалізованого борця за самостійну Україну, улюбленця широких народних мас.
Читати »