Архів
Передплата
Ви можете передплатити часопис "Народознавчі зошити" на сайті передплатного агенства "Укрінформнаука".

« 2017. № 5 (137)

Народознавчі зошити. 2017. № 5 (137). С. 1162—1167

УДК: 7.011:[659.133:316]

DOI https://doi.org/10.15407/nz2017.05.1162

ПЛАКАТ ЯК ЗАСІБ СОЦІАЛЬНОЇ РЕКЛАМИ

Бистрякова Валентина Никодимівнадоцент кафедри рисунку та живопису

Київського національного університету технологій та дизайну,

член Національної Спілки Художників України;

вул. Немировича-Данченка, 2, 01011, м. Київ, Україна.

Контакти: e-mail: krg@knutd.edu.ua

 

Гула Євген Петрович — професор кафедри рисунку та живопису

Київського національного університету технологій та дизайну,

український живописець і графік.

Член Національної Спілки художників України;

вул. Немировича-Данченка, 2, 01011, м. Київ, Україна.

Контакти: e-mail: krg@knutd.edu.ua

 

Осадча Алла Миколаївна — старший викладач кафедри рисунку та живопису

Київського національного університету технологій та дизайну;

вул. Немировича-Данченка, 2, м. Київ, 01011, Україна

Контакти: E-mail: alla_0203@ukr.net

Анотація: В рамках мистецтвознавчого дискурсу розглянуті специфічні риси використання плаката як засобу реклами у соціальній сфері (соціальній рекламі). Визначена сутність і особливості соціальної реклами. Проаналізована еволюція плаката та досліджені характеристики саме соціального плаката. Виявлені його різновиди.

Ключові слова: плакат, реклама, рекламна діяльність, рекламна практика, соціальна реклама, історія реклами.

Надійшла 20.07.2017

Список використаних джерел

  1. Абизов В.А. Основні чинники, що визначають розвиток сучасного плаката / В.А. Абизов, В.В. Грищенко // Образотворче мистецтво. — 2011. — № 11. — С. 71—75.
  2. Андрейканіч А.І. Плакат: його види та жанри / А.І. Андрейканіч // Українська культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку. — 2013. — Вип. 19 (1). — С. 121—126.
  3. Бугрим В.В. Креатив у рекламі: навч. посіб. з інтерактивом / Валентин Бугрим ; Київський нац. ун­т ім. Тараса Шевченка. — Київ : Київський університет, 2012. — 303 с.
  4. Ваксман Р.В. Рекламна діяльність: проблеми госпо­дарсько­правового забезпечення : монографія / Р.В. Вакс­ман. — Харків : Юрайт, 2014. — 205 с.
  5. Галькевич Т. Український плакат середини 1960—1980 рр. ХХ ст.: тематика, художньо­стилістичні особливості (на матеріалах зібрання НБУВ) / Т. Галькевич // Наукові праці Національної бібліотеки України ім. В.І. Вернадського. — Київ, 2013. — Вип. 34. — С. 377—387.
  6. Гладун Д.О. Соціальний/екологічний плакат як феномен графічного дизайну / Д.О. Гладун // Вісник Хар­ківської державної академії дизайну і мистецтв. Мистецтвознавство. Архитектура. — 2008. — № 4. — С. 21—27.
  7. Грицюта Н.М. Етика реклами як естимаційний орієнтир сучасного суспільства : монографія / Н.М. Грицюта ; Київський нац. ун­т ім. Тараса Шевченка ; Ін­т журналістики. — Київ : Паливода А.В., 2012. — 415 с.
  8. Грищенко В.В. Особливості дизайну в мистецтві плаката / В.В. Грищенко // Вісник Харківської державної академії дизайну і мистецтв. Мистецтвознавство. Архитектура. — 2011. — № 6. — С. 138—140.
  9. Игошина Т.С. Графический дизайн отечественного социального плаката: история и современные тенденции : автореферат дис. кандидата искусствоведения : 17.00.06 / Игошина Татьяна Сергеевна ; Всерос. науч.­исслед. ин­т техн. эстетики. — Москва, 2009. — 25 с.
  10. Іванова І.Б. Історія української реклами: мовностилістичний аспект : монографія / І.Б. Іванова ; Нац. пед. ун­т ім. М.П. Драгоманова. — Харків : Юрайт, 2016. — 371 с.
  11. Коваль Н.С. Еволюція форми плаката як засобу графічної комунікації / Н.С. Коваль ; Київський національний університет технологій та дизайну // Вісник КНУТД. — 2014. — № 3. — С. 255—260.
  12. Лисиця Н.М. Соціологія реклами: навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / Н.М. Лисиця, Ю.В. Бєлікова ; Харк. нац. ун­т ім. В.Н. Каразіна. — Харків : ХНУ ім. В.Н. Каразіна, 2012. — 207 с.
  13. Психологія реклами / О.В. Зазимко та ін. ; Київ. нац. торг.­екон. ун­т. — Київ : КНТЕУ, 2016. — 383 с.
  14. Саппа Н.Н. Искусство плаката как социальная технология / Н.Н. Саппа // Социология: теория, методы, маркетинг. — 1999. — № 1. — С. 114—118.
  15. Северіна О.М. Екологічний плакат: становлення та розвиток (за матеріалами Міжнародних трієнале «4­й Блок») : автореф. дис… канд. мистецтвознав.: 17.00.07 / О.М. Северіна ; Харківська держ. академія дизайну і мистецтв. — Харків, 2010. — 20 с.
  16. Україна. Закони Про рекламу: закон України: чинне законодавство зі змінами та допов. станом на 16 січня 2014 р.: офіц. текст. — Київ : Паливода А.В., 2014. — 30 с.
  17. Ученова В.В. История рекламы / В.В. Ученова, Н.В. Ста­рых. — Санкт­Петербург : Питер, 2002. — 304 с.
  18. Хачатрян А.Л. Плакат как средство социальной ре­кламы, его значение и глобальное влияние на культуру / А.Л. Хачатрян // Вестник Московского государственного университета культуры и искусств. — 2012. — № 5. — С. 64—68.
  19. Чікало Б.П. Художньо­образні особливості соціального плаката [Електронний ресурс] / Б.П. Чікало, Н.Г. Романенко // Вісник Харківської державної ака­демії дизайну і мистецтв. Мистецтвознавство. Архитектура. — 2009. — № 7. — С. 146—149.

читати публікацію»

Наші автори
Головний командир УПА Роман Шухевич у фольклорній прозі Яворівщини
Із великого масиву повстанського героїчного епосу, що його автор записав на Яворівщині, виділено й проаналізовано тематичну групу мотивів про Головного командира УПА Романа Шухевича. Переважна більшість цих творів виникла й стала активно побутувати вже в часи відновленої у 1991 р. української державності, оскільки тепер з’явилися сприятливі для цього умови. Майже усі зафіксовані у цій місцевості народні оповідання про Р. Шухевича виводяться із поетичного вимислу, що засвідчує вагоме суспільно-політичне й художньо-естетичне значення цієї особи. Сам генерал постає в образі опоетизованого й уславленого національного героя — ідеалізованого борця за самостійну Україну, улюбленця широких народних мас.
Читати »

Особливості формування ідентифікаційного простору України наприкінці ХХ — на поч. ХХІ ст.: конфесійний аспект
У статті розглядаються особливості формування ідентифікаційного простору України кін. ХХ — поч. XXI ст., зокрема аналізуються перспективи участі Церкви у становленні української громадянської нації в умовах поліконфесійного суспільства. Автор намагається поєднати макроі мікропідходи, приділяючи особливу увагу аналізу повсякденного життєвого досвіду сучасних українців із широким використанням авторських емпіричних досліджень.
Читати »

Демоніум бойків: категорії «нечистих» покійників
Особливості традиційних демонологічних уявлень бойків про так званих нечистих («безпірних») мерців; на основі польових матеріалів та етнологічної літератури виділяється низка їх категорій; аналізуються особливі прикмети, риси поведінки та функції цих персонажів народної демонології.
Читати »