« 2017. № 5 (137)

Народознавчі зошити. 2017. № 5 (137). С. 1162—1167

УДК: 7.011:[659.133:316]

DOI https://doi.org/10.15407/nz2017.05.1162

ПЛАКАТ ЯК ЗАСІБ СОЦІАЛЬНОЇ РЕКЛАМИ

Бистрякова Валентина Никодимівнадоцент кафедри рисунку та живопису

Київського національного університету технологій та дизайну,

член Національної Спілки Художників України;

вул. Немировича-Данченка, 2, 01011, м. Київ, Україна.

Контакти: e-mail: krg@knutd.edu.ua

 

Гула Євген Петрович — професор кафедри рисунку та живопису

Київського національного університету технологій та дизайну,

український живописець і графік.

Член Національної Спілки художників України;

вул. Немировича-Данченка, 2, 01011, м. Київ, Україна.

Контакти: e-mail: krg@knutd.edu.ua

 

Осадча Алла Миколаївна — старший викладач кафедри рисунку та живопису

Київського національного університету технологій та дизайну;

вул. Немировича-Данченка, 2, м. Київ, 01011, Україна

Контакти: E-mail: alla_0203@ukr.net

Анотація: В рамках мистецтвознавчого дискурсу розглянуті специфічні риси використання плаката як засобу реклами у соціальній сфері (соціальній рекламі). Визначена сутність і особливості соціальної реклами. Проаналізована еволюція плаката та досліджені характеристики саме соціального плаката. Виявлені його різновиди.

Ключові слова: плакат, реклама, рекламна діяльність, рекламна практика, соціальна реклама, історія реклами.

Надійшла 20.07.2017

Список використаних джерел

  1. Абизов В.А. Основні чинники, що визначають розвиток сучасного плаката / В.А. Абизов, В.В. Грищенко // Образотворче мистецтво. — 2011. — № 11. — С. 71—75.
  2. Андрейканіч А.І. Плакат: його види та жанри / А.І. Андрейканіч // Українська культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку. — 2013. — Вип. 19 (1). — С. 121—126.
  3. Бугрим В.В. Креатив у рекламі: навч. посіб. з інтерактивом / Валентин Бугрим ; Київський нац. ун­т ім. Тараса Шевченка. — Київ : Київський університет, 2012. — 303 с.
  4. Ваксман Р.В. Рекламна діяльність: проблеми госпо­дарсько­правового забезпечення : монографія / Р.В. Вакс­ман. — Харків : Юрайт, 2014. — 205 с.
  5. Галькевич Т. Український плакат середини 1960—1980 рр. ХХ ст.: тематика, художньо­стилістичні особливості (на матеріалах зібрання НБУВ) / Т. Галькевич // Наукові праці Національної бібліотеки України ім. В.І. Вернадського. — Київ, 2013. — Вип. 34. — С. 377—387.
  6. Гладун Д.О. Соціальний/екологічний плакат як феномен графічного дизайну / Д.О. Гладун // Вісник Хар­ківської державної академії дизайну і мистецтв. Мистецтвознавство. Архитектура. — 2008. — № 4. — С. 21—27.
  7. Грицюта Н.М. Етика реклами як естимаційний орієнтир сучасного суспільства : монографія / Н.М. Грицюта ; Київський нац. ун­т ім. Тараса Шевченка ; Ін­т журналістики. — Київ : Паливода А.В., 2012. — 415 с.
  8. Грищенко В.В. Особливості дизайну в мистецтві плаката / В.В. Грищенко // Вісник Харківської державної академії дизайну і мистецтв. Мистецтвознавство. Архитектура. — 2011. — № 6. — С. 138—140.
  9. Игошина Т.С. Графический дизайн отечественного социального плаката: история и современные тенденции : автореферат дис. кандидата искусствоведения : 17.00.06 / Игошина Татьяна Сергеевна ; Всерос. науч.­исслед. ин­т техн. эстетики. — Москва, 2009. — 25 с.
  10. Іванова І.Б. Історія української реклами: мовностилістичний аспект : монографія / І.Б. Іванова ; Нац. пед. ун­т ім. М.П. Драгоманова. — Харків : Юрайт, 2016. — 371 с.
  11. Коваль Н.С. Еволюція форми плаката як засобу графічної комунікації / Н.С. Коваль ; Київський національний університет технологій та дизайну // Вісник КНУТД. — 2014. — № 3. — С. 255—260.
  12. Лисиця Н.М. Соціологія реклами: навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / Н.М. Лисиця, Ю.В. Бєлікова ; Харк. нац. ун­т ім. В.Н. Каразіна. — Харків : ХНУ ім. В.Н. Каразіна, 2012. — 207 с.
  13. Психологія реклами / О.В. Зазимко та ін. ; Київ. нац. торг.­екон. ун­т. — Київ : КНТЕУ, 2016. — 383 с.
  14. Саппа Н.Н. Искусство плаката как социальная технология / Н.Н. Саппа // Социология: теория, методы, маркетинг. — 1999. — № 1. — С. 114—118.
  15. Северіна О.М. Екологічний плакат: становлення та розвиток (за матеріалами Міжнародних трієнале «4­й Блок») : автореф. дис… канд. мистецтвознав.: 17.00.07 / О.М. Северіна ; Харківська держ. академія дизайну і мистецтв. — Харків, 2010. — 20 с.
  16. Україна. Закони Про рекламу: закон України: чинне законодавство зі змінами та допов. станом на 16 січня 2014 р.: офіц. текст. — Київ : Паливода А.В., 2014. — 30 с.
  17. Ученова В.В. История рекламы / В.В. Ученова, Н.В. Ста­рых. — Санкт­Петербург : Питер, 2002. — 304 с.
  18. Хачатрян А.Л. Плакат как средство социальной ре­кламы, его значение и глобальное влияние на культуру / А.Л. Хачатрян // Вестник Московского государственного университета культуры и искусств. — 2012. — № 5. — С. 64—68.
  19. Чікало Б.П. Художньо­образні особливості соціального плаката [Електронний ресурс] / Б.П. Чікало, Н.Г. Романенко // Вісник Харківської державної ака­демії дизайну і мистецтв. Мистецтвознавство. Архитектура. — 2009. — № 7. — С. 146—149.

читати публікацію»

Наші автори
Традиційний народний одяг великобичківських гуцулів ХІХ — першої половини ХХ ст.
На основі польового матеріалу, наявної літератури, фондових зібрань етнографічних, історико-культурних та крає­знавчих музеїв області автор комплексно аналізує народний одяг великобичківських гуцулів. Докладно описує жіночі та чоловічі комплекси вбрання досліджуваного регіону. При їх характеристиці основна увага звертається на деталі крою окремих компонентів вбрання, подається рисунок крою жіночої сорочки.
Читати »

Польові дослідження російських і білоруських етнологів та етнолінгвістів на теренах Полісся України у 1945—1980-х рр.
На великому літературному матеріалі комплексно охарактеризовано польові дослідження території Полісся України, проведені в 1945—1980-х рр. співробітниками російських і білоруських етнологічних осередків, а також московськими етнолінгвістами та представниками інших народознавчих центрів Росії, України та Білорусі у рамках реалізації програми «Полесского этнолингвистического атла­са». Особлива увага звернена на їхню географію, методику проведення, тематику та наукові результати.
Читати »

Особистісно-духовний розвиток засобами образотворчого мистецтва
У статті розглядається проблема втілення образу матері у творах образотворчого мистецтва з точки зору впливу на різні напрями особистісно-духовного розвитку людини. Зокрема, образ матері представлено у міфологічному, сакральному, мистецькому аспектах через репрезентацію відповідних творів образотворчого мистецтва (іконопис, живопис, скульптура). Зміст статті може успішно використовуватися студентами і викладачами різноманітних навчальних закладів у підготовці та проведенні занять з образотворчого мистецтва, а також у факультативній та позаурочній роботі.
Читати »