« 2018. № 2 (140)

Народознавчі зошити. 2018. № 2 (140). С. 305–309

УДК 745/749.031.4.05:39(=161.2)]”1990/2020”

DOI https://doi.org/10.15407/nz2018.02.305

Надійшла 25.01.2018

МОТИВАЦІЯ Й ШЛЯХИ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОЕКТУ «УКРАЇНСЬКЕ ДЕКОРАТИВНЕ МИСТЕЦТВО 1990—2020-х РОКІВ: ЕТНІЧНІ СМИСЛИ ТВОРЧИХ ПРАКТИК»

ORCID ID: https://orcid.org/0000-0002-5931-3816

Герус Людмила Мечиславівна, кандидат мистецтвознавства,

старший науковий співробітник,

завідувач відділу народного мистецтва

Інституту народознавства НАН України.

Львів-центр, проспект Свободи, 15, 79000, м. Львів, Україна

Контакти: Тел. (067) 137-9791; e-mail: ludmilagerus@gmail.com

Анотація. У зв’язку з тенденціями української культури, зокрема декоративного мистецтва 1990—2020-х років, розкрито актуальність, мету, завдання й очікувані результати проекту «Українське декоративне мистецтво 1990—2020-х років: етнічні смисли творчих практик», який виконується відділом народного мистецтва Інституту народознавства НАН України.

Ключові слова: культура, декоративне мистецтво, етнодизайн, етнічність, традиція, творча практика.

Список використаних джерел

  1. Афанасьєв Ю.Л. Визначення поняття етнодизайну як методологічної проблеми / Ю.Л. Афанасьєв // Міжнародний вісник. Культурологія. Філологія. Музикознавство. — Київ : Міленіум, 2016. — Вип. 1 (6). — С. 3—5.
  2. Дзюба І.М. Україна перед Сфінксом майбутнього / І.М. Дзюба // Український історичний журнал. — 2002. — № 3. — С. 3—22.
  3. ЖулинськийМ. Духовна спрага по втраченій Батьківщині / М. Жулинський. — Київ : КМ Академія, 2002. — 67 с.
  4. Легенький Ю.Г. Дизайн: культурологія та естетика / Ю.Г. Легенький. — Київ : КДУТД, 2000. — 272 с.
  5. Павлюк С.П. Словник основних понять і термінів з теорії етнології / С.П. Павлюк. — Львів : Інститут народознавства НАН України, 2008. — 256 с.
  6. Станкевич М. Протодизайн, концепції і морфологія дизайну / М. Станкевич // Нариси з історії українського дизайну ХХ століття: Збірник статей / за ред. М. Яковлева. — Київ : Фенікс, 2012. — С. 122—131.
  7. Тимків Б.М. Роль етнодизайну у підготовці художників декоративно-прикладного мистецтва / Б.М. Тимків // Наукові записки Терн. нац. пед. у-ту ім. В. Гнатюка. — 2011. — № 3. — С. 44—49.
  8. Сучасні майстри косівської кераміки. — Електронний ресурс. Режим доступу: http://lib.knukim.edu.ua/pro­ekti-biblioteki/proekt-skarbi-nacii/kosivska-malo­va­na-keramika/suchasni-maystri-kosivskoi-keramiki/.
  9. Тамара ТКАЧ. Легендарний волинський серпанок у Луцьку. — Електронний ресурс. Режим доступу: http://volyntimes.com.ua/news/1006/.

читати публікацію»

Наші автори
Хто ж записав «Народнїй калєндар у Ровенськім повітї Волинської губернії»?
На основі аналізу наукового доробку і творчого шляху Василя Доманицького доводиться: дослідник ніколи не відвідував Рівненський повіт Волинської губернії, отже й не збирав етнографічні та фольклорні матеріали на його території. «Народнїй калєндар у Ровенськім повітї…» та інші етнографічні праці, що стосуються традиційно-побутової культури населення цього краю, вчений підготував на основі народознавчих джерел, які в середині XIX ст. зібрав Василь Абрамович — священик села Яполоті, нині Костопільського району Рівненської області.
Читати »

Польові дослідження російських і білоруських етнологів та етнолінгвістів на теренах Полісся України у 1945—1980-х рр.
На великому літературному матеріалі комплексно охарактеризовано польові дослідження території Полісся України, проведені в 1945—1980-х рр. співробітниками російських і білоруських етнологічних осередків, а також московськими етнолінгвістами та представниками інших народознавчих центрів Росії, України та Білорусі у рамках реалізації програми «Полесского этнолингвистического атла­са». Особлива увага звернена на їхню географію, методику проведення, тематику та наукові результати.
Читати »

Особистісно-духовний розвиток засобами образотворчого мистецтва
У статті розглядається проблема втілення образу матері у творах образотворчого мистецтва з точки зору впливу на різні напрями особистісно-духовного розвитку людини. Зокрема, образ матері представлено у міфологічному, сакральному, мистецькому аспектах через репрезентацію відповідних творів образотворчого мистецтва (іконопис, живопис, скульптура). Зміст статті може успішно використовуватися студентами і викладачами різноманітних навчальних закладів у підготовці та проведенні занять з образотворчого мистецтва, а також у факультативній та позаурочній роботі.
Читати »