« 2017. № 6 (138)

Народознавчі зошити. 2017. № 6 (138). С. 1578—1583

УДК 659.1

DOI https://doi.org/10.15407/nz2017.06.1578

Надійшла 5.10.2017

ВИЯВЛЕННЯ ПРИНЦИПІВ ОРГАНІЗАЦІЇ ОБ’ЄКТІВ РЕКЛАМИ В ПРЕДМЕТНО-ПРОСТОРОВОМУ СЕРЕДОВИЩІ МІСТ

Сосницький Юрій Олександрович, викладач Харківського національного університету міського господарства ім. О.М. Бекетова,

член Національної спілки художників України.

вул. Маршала Бажанова, 17, м. Харків, 61002, Україна

Контакти: (057)7073314; e-mail: office@kname.edu.ua

Анотація. Розглянуті сучасні тенденції та виявлені основні напрями в організації рекламних дизайн­-об’єктів у світі, окреслені проблеми організації рекламного простору у м. Харкові, акцентована увага на необхідності впровадження новітніх екологічних технологій. Виявлення практичних прийомів реалізації та синтезу рекламних об’єктів з історичним і новочасним урбаністичним простором дає можливість подальшої систематизації за принципом синтезу. Висновки, що будуть здійснені на основі теоретичного аналізу наведених прикладів стануть плацдармом для наукової оцінки та переосмислення стану існуючого рекламного простору міста Харкова з подальшим вдосконаленням як естетичних, так і функціональних якостей.

 Ключові слова: дизайн, реклама, рекламний простір, ди­зайн-­об’єкт, предметно-просторове середовище, принципи і прийоми організації.

Список використаних джерел

  1. Авраменко Д.К. Дизайн зовнішньої реклами в Україні кін. ХХ — поч. ХХІ ст. / Д.К. Авраменко // Вісник Харківської державної академії дизайну і мистецтв. Мистецтвознавство. Архитектура. — 2014. — № 3. — С. 4—7.
  2. Генисаретский О.И. Пространство — для нас / О.И. Ге­нисаретский // Техническая эстетика. — 1987. — № 4. — С. 28—30.
  3. Даниленко В.Я. Дизайн України у світовому контексті художньо­проектної культури / В.Я. Даниленко. — Харків : Колорит, 2005. — 244 с.
  4. Сергеєва Н.В. Об’єкти медіа­дизайну в контексті формування громадського середовища міста : автореф. дис. … канд. мистецтвознавства: 17.00.07 / Н.В. Сергеєва. — Харків, 2008. — 20 с.
  5. Сидоренко В.Ф. Проблема художественного образа в дизайне / В.Ф. Сидоренко // Проблемы образного мышления в дизайне. — Москва : ВНИИТЭ, 1978. — Вып. № 17.

читати публікацію»

Наші автори
Феміністська парадигма в культурній та соціальній антропології: західний досвід
У статті представлено докладний критичний огляд класичних праць в ділянці феміністської антропології; авторка висвітлює процес становлення та розвитку феміністської методології в культурній та соціальній антропології Західної Європи та США. Авторка послідовно висвітлює та порівнює ідеї, погляди та аргументи провідних дослідників, аналізує сутність наукових дискусій навколо ключових тем феміністського аналізу культури (про причини та механізми субординації та маргіналізації жінок), простежує еволюцію основних понять та теоретичних підходів феміністської антропології протягом 1970—1990-х років. Стаття дозволяє зрозуміти витоки сучасних гендерних студій в етнографічних дослідженнях.
Читати »

Особливості формування ідентифікаційного простору України наприкінці ХХ — на поч. ХХІ ст.: конфесійний аспект
У статті розглядаються особливості формування ідентифікаційного простору України кін. ХХ — поч. XXI ст., зокрема аналізуються перспективи участі Церкви у становленні української громадянської нації в умовах поліконфесійного суспільства. Автор намагається поєднати макроі мікропідходи, приділяючи особливу увагу аналізу повсякденного життєвого досвіду сучасних українців із широким використанням авторських емпіричних досліджень.
Читати »

Демоніум бойків: категорії «нечистих» покійників
Особливості традиційних демонологічних уявлень бойків про так званих нечистих («безпірних») мерців; на основі польових матеріалів та етнологічної літератури виділяється низка їх категорій; аналізуються особливі прикмети, риси поведінки та функції цих персонажів народної демонології.
Читати »