2010 рік, випуск 1-2

2010_1-2

Зміст

Павлюк С. Несхитнiсть в життi i науцi. С. 2-8
читати »

Кузьменко О., Пастух Н., Харчишин О. Фольклористичний доробок Романа Кирчiва у XXI столiттi. С. 9-22
читати »

Нагачевський А. Доктору Романовi Кирчiву: спогади та вшанування з дiаспори. С. 23-28
читати »

Глушко М. Роман Кирчiв – невтомний член НТШ в Українi. С. 29-37
читати »

Чорнопиский М. Учений з почуттям сумлiнностi й порядностi. С. 38-40
читати »

Пилипчук С. “Не щадячи нi трудiв, анi поту…”: Франкознавчi студiї Романа Кирчiва. С. 41-46
читати »

Дмитренко М. Роман Кирчiв як дослiдник iсторiї фольклористики (до 80-рiччя вiд дня народження). С. 47-50
читати »

Вальо М. Призабута славiстична карта наукової дiяльностi Романа Кирчiва. С. 51-54
читати »

Сявавко Є. Компетентний, принциповий, iнтелiгентний (слово про вченого). С. 55-58
читати »

Бiлоус В. Окрилений родинною легендою (до портрета вченого). С. 59-64
читати »

Радишевський Р. Ужинок полонiста Романа Кирчiва. С. 65-68
читати »

Кирчiв Р. З родової саги. С. 69-87
читати »

Худаш М. Походження наймення та релiгiйно-мiфологiчнi функцiї давньо-руського язичницького божества, вiдомого як переплут. С. 88-93
читати »

Давидюк В. Народна мiфологiя українцiв: походження головних персонажiв в свiтлi палеонтологiї. С. 94-113
читати »

Кузьменко О. Стрiлецький анекдот: Контекст – сюжет – текст. С. 114-126
читати »

Козловський В. Народнi iсторичнi пiснi про татарськi напади на Україну (проблема хронотопу). С. 127-132
читати »

Луньо Є. Природа комiзму повстанської сатиричної пiснi “Пiслав Сталiн свої дiти”. С. 133-145
читати »

Смоляк О. Мотиви зустрiчi весни та вегетацiї природи у гаївках Захiдного Подiлля. С. 146-151
читати »

Вахнiна Л. Польськi джерела Етнографiчної комiсiї ВУАН. С. 152-155
читати »

Франко А., Франко О. До питання створення першої української енциклопедiї (за матерiалами особистих архiвiв Ф.Вовка та I.Франка). С. 156-159
читати »

Буряк В. Українська етнiчносвiдомiсна культура: Еволюцiйно-iсторична парадигма. С. 160-177
читати »

Iвашкiв В. Причинки до теми: “Пантелеймон Кулiш та Остап Вересай”. С. 178-181
читати »

Качкан В. Посланник на ниву слова (Iван Липа в освiтленнi нових iсторичних джерел та матерiалiв). С. 182-202
читати »

Салига Т. Моїм вогнем, моїм благословенним гнiвом. С. 203-215
читати »

Сапеляк О. Дiяльнiсть Товариства опiки над українськими емiгрантами. С. 216-221
читати »

Малевська-Шалигiн А. Чи постсоцiалiзм? Сучаснi селянськi уявлення про владу i державу на прикладi дослiджень на пiвднi Польщi. С. 222-228
читати »

Гальчак Б. Українцi у Польщi пiсля падiння комунiзму. С. 229-237
читати »

Никорак О. Iсторiографiя та джерела дослiдження гуцульської вишивки. С. 238-248
читати »

Тарас В. Виникнення монастирського садово-паркового мистецтва Галичини. С. 249-255
читати »

Моздир М. До питання про стан меблярства кiн. ХIХ – поч. ХХ ст. в Галичинi. С. 256-261
читати »

Моторний В., Татаренко А. Функцiонування фольклорних сюжетiв у повiстi-казцi Ю.Брезана “Чорний млин”. С. 262-268
читати »

Боньковська О. Воiстину народний артист. С. 269-272
читати »

Кiмакович I. Український фольклорний анекдот як гуманiтарна цiннiсть та гуманiстичний iдеал: перспективи вивчення. С. 273-279
читати »

Боньковська С. Українська вишивка як феномен нацiональної художньої культури у працях Т.Кара-Васильєвої. З нагоди виходу у свiт книги-альбому “Iсторiя української вишивки”. С. 280-286
читати »

Наші автори
Польові дослідження російських і білоруських етнологів та етнолінгвістів на теренах Полісся України у 1945—1980-х рр.
На великому літературному матеріалі комплексно охарактеризовано польові дослідження території Полісся України, проведені в 1945—1980-х рр. співробітниками російських і білоруських етнологічних осередків, а також московськими етнолінгвістами та представниками інших народознавчих центрів Росії, України та Білорусі у рамках реалізації програми «Полесского этнолингвистического атла­са». Особлива увага звернена на їхню географію, методику проведення, тематику та наукові результати.
Читати »

Феміністська парадигма в культурній та соціальній антропології: західний досвід
У статті представлено докладний критичний огляд класичних праць в ділянці феміністської антропології; авторка висвітлює процес становлення та розвитку феміністської методології в культурній та соціальній антропології Західної Європи та США. Авторка послідовно висвітлює та порівнює ідеї, погляди та аргументи провідних дослідників, аналізує сутність наукових дискусій навколо ключових тем феміністського аналізу культури (про причини та механізми субординації та маргіналізації жінок), простежує еволюцію основних понять та теоретичних підходів феміністської антропології протягом 1970—1990-х років. Стаття дозволяє зрозуміти витоки сучасних гендерних студій в етнографічних дослідженнях.
Читати »

Хто ж записав «Народнїй калєндар у Ровенськім повітї Волинської губернії»?
На основі аналізу наукового доробку і творчого шляху Василя Доманицького доводиться: дослідник ніколи не відвідував Рівненський повіт Волинської губернії, отже й не збирав етнографічні та фольклорні матеріали на його території. «Народнїй калєндар у Ровенськім повітї…» та інші етнографічні праці, що стосуються традиційно-побутової культури населення цього краю, вчений підготував на основі народознавчих джерел, які в середині XIX ст. зібрав Василь Абрамович — священик села Яполоті, нині Костопільського району Рівненської області.
Читати »