Архів
Передплата
Ви можете передплатити часопис "Народознавчі зошити" на сайті передплатного агенства "Укрінформнаука".

« 2019. № 5 (149)

Народознавчі зошити. 2019. № 5 (149). С. 1291—1295

УДК 378.016:811.161. 2’243’373.45:811.111

DOI https://doi.org/10.15407/nz2019.05.1291

ВІДЕОІНТЕРВ’Ю З МИТЦЕМ ЯК ЗАСІБ ВИВЧЕННЯ СУЧАСНОЇ УКРАЇНСЬКОЇ КУЛЬТУРИ В КУРСІ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ЯК ІНОЗЕМНОЇ

ДАНЧИШИН Назар

ORCID ID: https://orcid.org/0000-0001-8350-9109

молодший науковий співробітник,

Міжнародний інститут освіти, культури та зв’язків з діаспорою

Національного університету «Львівська політехніка»,

вул. Степана Бандери, 32А, 79013, м. Львів, Україна

e-mail: nazar.danch@gmail.com

Анотація. У статті проаналізовані особливості застосування авдіовізуального методу у викладанні української мови як іноземної. Обґрунтована доцільність використання методу. Продемонстровані приклади практичного втілення принципів методу у рамках освітнього проекту інтерв’ю з діячами культури «Мистецькі прогулянки з МІОКом». Запропоновано комплекс вправ до відеоінтерв’ю з представниками сучасної української культури.

Актуальність дослідження зумовлена браком авдіовізуальних матеріалів для вивчення української мови як іноземної.

Мета статті — на прикладі відеоінтерв’ю показати, як вивчати українську мову та культуру в комплексі.

Для досягнення мети застосовуємо методи: описовий, порівняльний.

Результати дослідження: для реалізації принципів авдіовізувального методу пропонуємо застосовувати на заняттях з української мови як іноземної (для студентів рівня С1) матеріали проекту «Мистецькі прогулянки з МІОКом», до яких розроблено комплекс вправ (приклади подано в статті).

Як наслідок, завдяки проекту «Мистецькі прогулянки з МІОКом» забезпечується цілісне вивчення мови через культуру, і культури через мову.

Ключові слова: українська мова як іноземна, українська культура, авдіовізуальний метод, відеоінтерв’ю, авдіювання.

Надійшла 9.10.2019

Список використаних джерел

  1. Мартинишин Н. Аудіовізуальний метод у викладанні української мови як іноземної для дитячої аудиторії. Педагогічний альманах: зб. наук. праць. 2017. № 33. С. 69—74.
  2. Цісар Н. Аудіовізуальні засоби у навчанні іноземців. Теорія і практика викладання української мови як іноземної: зб. наук. праць. 2016. № 12. C. 210—216.
  3. Глазунова Т. Курс лекцій з методики викладання іноземних мов у загальноосвітній школі (для студентів 4 курсу заочної форми навчання). Вінниця, 2006. URL: https://studfiles.net/preview/4543329/page:15/ (дата звернення: 07.10.2019)
  4. Мартинишин Н. Пісня-відеокліп в основі заняття з української мови як іноземної для дітей. Теорія і практика викладання української мови як іноземної. 2017. № 13. С. 184—190.
  5. Приходько Д. До проблеми вибору методу викладання іноземної мови. URL: http://www.kamts1.kpi.ua/ru/node/924 (дата звернення: 07.10.2019).
  6. Скуратівська М. Сучасні методи та технології викладання іноземних мов у вищій школі України. URL: http://intkonf.org/skurativska-mo-suchasni-metodi-ta-tehnologiyi-vikladannya-inozemnih-mov-u-vischiy-shkoli-ukrayini/ (дата звернення: 07.10.2019).
  7. Заборовський В., Мерзлікіна І. З історії методики викладання іноземних мов. URL: http://intellect-invest.org.ua/pedagog_editions_e-magazine_pedagogical_science_vypuski_n4_2010_st_11/?print (дата звернення: 07.10.2019).

читати публікацію»

Наші автори
Головний командир УПА Роман Шухевич у фольклорній прозі Яворівщини
Із великого масиву повстанського героїчного епосу, що його автор записав на Яворівщині, виділено й проаналізовано тематичну групу мотивів про Головного командира УПА Романа Шухевича. Переважна більшість цих творів виникла й стала активно побутувати вже в часи відновленої у 1991 р. української державності, оскільки тепер з’явилися сприятливі для цього умови. Майже усі зафіксовані у цій місцевості народні оповідання про Р. Шухевича виводяться із поетичного вимислу, що засвідчує вагоме суспільно-політичне й художньо-естетичне значення цієї особи. Сам генерал постає в образі опоетизованого й уславленого національного героя — ідеалізованого борця за самостійну Україну, улюбленця широких народних мас.
Читати »

Особистісно-духовний розвиток засобами образотворчого мистецтва
У статті розглядається проблема втілення образу матері у творах образотворчого мистецтва з точки зору впливу на різні напрями особистісно-духовного розвитку людини. Зокрема, образ матері представлено у міфологічному, сакральному, мистецькому аспектах через репрезентацію відповідних творів образотворчого мистецтва (іконопис, живопис, скульптура). Зміст статті може успішно використовуватися студентами і викладачами різноманітних навчальних закладів у підготовці та проведенні занять з образотворчого мистецтва, а також у факультативній та позаурочній роботі.
Читати »

Хто ж записав «Народнїй калєндар у Ровенськім повітї Волинської губернії»?
На основі аналізу наукового доробку і творчого шляху Василя Доманицького доводиться: дослідник ніколи не відвідував Рівненський повіт Волинської губернії, отже й не збирав етнографічні та фольклорні матеріали на його території. «Народнїй калєндар у Ровенськім повітї…» та інші етнографічні праці, що стосуються традиційно-побутової культури населення цього краю, вчений підготував на основі народознавчих джерел, які в середині XIX ст. зібрав Василь Абрамович — священик села Яполоті, нині Костопільського району Рівненської області.
Читати »