« 2024. № 4 (178)

Народознавчі зошити. 2024. № 4 (178).  С. 973—975

ЛЕМКІВСЬКА «КРИВУЛЬКА» («КРАЙЧА», «КРИЗА», «СИЛЯНКА», «КОРОЛЬКА») До 80-ї річниці початку депортації лемків з їхніх етнічних земель          

ГОРБАЛЬ Марія    

  • ORCID ID: http://orcid.org /0000-0001-9287-8336
  • провідна наукова редакторка,
  • Інститут народознавства НАН України,
  • проспект Свободи, 15, 79000, м.~Львів, Україна,
  • Контакти: e-mail: horbal.m@gmail.com

Надійшла 25.07.2024

Список використаних джерел

  • 1. Стельмащук Г., Худик Г., Дмитриків Д. Одяг. Лемківщина: у 2-х т. Т. 1. Матеріальна культура. Львів: Інституту народознавства НАН України, 1999. 360 с.
  • 2. Кривулька (традиційна лемківська шийна прикраса з бісеру). Блог історика моди Мирослава Мельника. URL: https://modoslav.blogspot.com/2020/09/blog-post_18.html
  • 3. Федорчук Олена. Українські народні прикраси з бісеру. Львів: Свічадо, 2007. 120 с.
  • 4. Врочинська Ганна. Українські народні жіночі прикраси XIX  початку ХХ століття. Київ: Родовід, 2007. 230 с.
Наші автори
Традиційний народний одяг великобичківських гуцулів ХІХ — першої половини ХХ ст.
На основі польового матеріалу, наявної літератури, фондових зібрань етнографічних, історико-культурних та крає­знавчих музеїв області автор комплексно аналізує народний одяг великобичківських гуцулів. Докладно описує жіночі та чоловічі комплекси вбрання досліджуваного регіону. При їх характеристиці основна увага звертається на деталі крою окремих компонентів вбрання, подається рисунок крою жіночої сорочки.
Читати »

Демоніум бойків: категорії «нечистих» покійників
Особливості традиційних демонологічних уявлень бойків про так званих нечистих («безпірних») мерців; на основі польових матеріалів та етнологічної літератури виділяється низка їх категорій; аналізуються особливі прикмети, риси поведінки та функції цих персонажів народної демонології.
Читати »

Особистісно-духовний розвиток засобами образотворчого мистецтва
У статті розглядається проблема втілення образу матері у творах образотворчого мистецтва з точки зору впливу на різні напрями особистісно-духовного розвитку людини. Зокрема, образ матері представлено у міфологічному, сакральному, мистецькому аспектах через репрезентацію відповідних творів образотворчого мистецтва (іконопис, живопис, скульптура). Зміст статті може успішно використовуватися студентами і викладачами різноманітних навчальних закладів у підготовці та проведенні занять з образотворчого мистецтва, а також у факультативній та позаурочній роботі.
Читати »