« 2018. № 3 (141)

Народознавчі зошити. 2018. № 3 (141). С. 726–730

УДК: 739.2:745.55

DOI https://doi.org/10.15407/nz2018.03.726

НОВІТНЄ ЮВЕЛІРНЕ МИСТЕЦТВО: НОВІ ХУДОЖНІ МОВИ, ТЕХНІКИ, МАТЕРІАЛИ, ПРИНЦИПИ ПОЄДНАННЯ

Триколенко Софія Тарасівна, кандидат мистецтвознавства, старший викладач
Національний авіаційний університет,
кафедра основ архітектури та дизайну,
просп. Космонавта Комарова, 1, 03058, м. Київ, Україна
Контакти: e-mail: baronessainred@gothic.com.ua.

Анотація. Стаття представляє три принципово різні авторські ювелірні майстерні, творчість яких базується на використанні новітніх матеріалів, технік та нетипових й незвичних поєднань. Використання традиційних матеріалів й технік для створення унікальних авторських виробів родинної майстерні «Yershov» пройшло певну стилістичну еволюцію, сформувавши унікальну на сьогоднішній день тенденцію поєднання в єдиному виробі мінералів, металів та рогу. Стилістика субкультури стімпанк знаходить виявлення у прикрасах Iren Fox, створених із деталей годинникових механізмів. Можливості акрилового скла використовує Катерина Титова, втілюючи у прикрасах казкові зображення тварин, птахів, технічних засобів. Стаття розкриває також особливості актуального нині протиставлення «авторське/масове», демонструє переваги одиничних художніх рішень над масовим виробництвом.

Ключові слова: ювелірне мистецтво, сучасні матеріали, новітні техніки, метал, ріг, мінерал, акрил, стімпанк, мистецтво.

Надійшла 15.01.2018

Список використаних джерел

1. Авраменко О. Підготовка кваліфікованих робітників ювелірного профі- лю на підприємствах і в професійно-технічних навчальних закладах України : автореф. дис. … канд. мистецтвознав / О. Авраменко. — Київ, 2011. — 16 с.
2. Триколенко С. Поєднання природних матеріалів у виробах ювелірної майстерні «Yershov» / Софія Триколенко // Сучасні технології та особливості видобутку, обробки і використання природного каміння / Софія Триколенко. — Київ : ДГЦУ, 2016. — С. 43—45.
3. Триколенко С.Т. Стиль стімпанк в оформленні інтер’єрів / Софія Тарасівна Триколенко // Проблеми розвитку міського середовища. — Київ : Компринт, 2017. — С. 166—173. — (Науково-технічний збірник).
4. Пасічник Л. Ювелірне мистецтво України в контексті художнього процесу останньої чверті ХХ — початку ХХІ століття (за матеріалами виставок Києва) [Електронний ресурс] / Лілія Пасічник ; Інститут мистецтвознавства, фольклористики та етнології НАН України. — 2012. — Режим доступу до ресурсу: http://um.etnolog.org.ua/zmist/2012/27.pdf.
5. Триколенко С. Iren Fox — ювелірний стімпанк [Електронний ресурс] / София Триколенко // Украинский готический портал. — 2017. — Режим доступу до ресурсу: http://er.nau.edu.ua:8080/handle/NAU/30862.

читати публікацію»

Наші автори
Хто ж записав «Народнїй калєндар у Ровенськім повітї Волинської губернії»?
На основі аналізу наукового доробку і творчого шляху Василя Доманицького доводиться: дослідник ніколи не відвідував Рівненський повіт Волинської губернії, отже й не збирав етнографічні та фольклорні матеріали на його території. «Народнїй калєндар у Ровенськім повітї…» та інші етнографічні праці, що стосуються традиційно-побутової культури населення цього краю, вчений підготував на основі народознавчих джерел, які в середині XIX ст. зібрав Василь Абрамович — священик села Яполоті, нині Костопільського району Рівненської області.
Читати »

Польові дослідження російських і білоруських етнологів та етнолінгвістів на теренах Полісся України у 1945—1980-х рр.
На великому літературному матеріалі комплексно охарактеризовано польові дослідження території Полісся України, проведені в 1945—1980-х рр. співробітниками російських і білоруських етнологічних осередків, а також московськими етнолінгвістами та представниками інших народознавчих центрів Росії, України та Білорусі у рамках реалізації програми «Полесского этнолингвистического атла­са». Особлива увага звернена на їхню географію, методику проведення, тематику та наукові результати.
Читати »

Традиційний народний одяг великобичківських гуцулів ХІХ — першої половини ХХ ст.
На основі польового матеріалу, наявної літератури, фондових зібрань етнографічних, історико-культурних та крає­знавчих музеїв області автор комплексно аналізує народний одяг великобичківських гуцулів. Докладно описує жіночі та чоловічі комплекси вбрання досліджуваного регіону. При їх характеристиці основна увага звертається на деталі крою окремих компонентів вбрання, подається рисунок крою жіночої сорочки.
Читати »