Народознавчі зошити. 2025. № 1 (181). С. 186—192
УДК 7.012-028.22:[004.9:004.77]
DOI https://doi.org/10.15407/
РОЛЬ ВІЗУАЛЬНОГО СТОРІТЕЛІНГУ У ВІДЕОІГРАХ
ШИЛО Олександр
- ORCID ID: https://orcid.org/0000-0002-8711-7521
- доктор мистецтвознавства, професор, Харківський національний
- університет міського господарства імені О.М. Бекетова,
- кафедра образотворчого мистецтва та дизайну Науково-навчального
- інституту архітектури, дизайну та образотворчого мистецтва,
- вул. Чорноглазівська, 17, 61002, Харків, Україна,
- Контакти: e-mail: alexandershilo55@gmail.com
БАТУРЕВИЧ Діна
- ORCID ID: https://orcid.org/0009-0001-1090-5095
- магістрантка, Харківський національний університет
- міського господарства імені О.М. Бекетова,
- кафедра образотворчого мистецтва та дизайну Науково-навчального
- інституту архітектури, дизайну та образотворчого мистецтва,
- вул. Чорноглазівська, 17, Харків, 61002, Україна,
- Контакти: e-mail: dinarutiko@gmail.com
Анотація. Сучасна індустрія цифрових медіа знаходиться на ета пі активного процвітання. Відеогри розглядаються як від носно новий жанр порівняно з іншими, що зумовлює мож ливості до подальших відкриттів, новизни досліджень і появи альтернативних варіантів використання результатів діяльності цієї сфери. Вони об’єднують у собі різні способи донесення інформації, одним з яких є візуальний сторітеллінг, що заснований на образному безслівному сприйнятті. Саме візуальний сторітелінг виступає у ролі міжнародного засобу комунікації, розуміння якої не обмежується вимогами до знання певної мови, обумовлюючись лише глобальним культурним контекстом. Метою статті є аналіз сучасних тенденцій і методів візуального сторітелінгу для усвідомлення того, як автори використовують образне мислення і сприйняття гравця для донесення історії та ігрових механік, зокрема дослідження ролі кольору, символіки та образності в емоційному сприйнятті та актуалізації контенту. Об’єктом статті є візуальний сторітелінг у контексті відеоігор.
Ключові слова: штучний інтелект, цифрові технології, віртуальне середовище, образи архітектурного середовища у контексті відеоігор , візуальний сторітелінг, відеоігра, концепт-арт, кольорологія, символіка, образність, критичне мислення.
Надійшла 30.01.2025
Список використаних джерел
- 1. Newman M.Z. Game after: a cultural study of video game afterlife. The Journal of Theory and Practice. 2015. Т. 19. № 1. С. 136—138. DOI: https://doi.org/10.1080/13642529.2015.954783 (Дата звернення: 10.12.2024).
- 2. Мазурок М., Саприкіна О. Сторітелінг як ефективний інструмент формування комунікативної компетентності здобувачів освіти нової української школи. Молодь і ринок. 2022. № 1/199. URL: https://doi.org/ 10. 249 19/2308-4634.2022.254106 (дата звернен ня: 10.12. 2024).
- 3. Бондаренко Н. Storytelling як комунікаційний тренд і всепредметний метод навчання. Молодь і ринок. 2019. № 7 (174). С. 130—135.
- 4. Демків А. Сторітелінг як засіб виразності в ілюстрації графічного дизайну: магістерська робота. 2021. URL: https://er.knutd.edu.ua/handle/1234 56 7 89/19423 (дата звернення: 10.12.2024).
- 5. Довженко І., Дубініна Є., Прасол С. Творення візуаль ного наративу засобами моушн- та відеодизайну: thesis. 2021. URL: https://er.knutd.edu.ua/handle/ 123456789/18120 (дата звернення: 10.12.2024).
- 6. Ізотова Н. Художній наратив у контексті ігрової стилістики. Humanities science current issues. 2019. Т. 1. № 20. С. 63—67. URL: https://doi.org/10.24919/ 2308-4863.1/20.167364 (дата звернення: 12.12.2024).
- 7. Haggis M. Creator’s discussion of the growing focus on, and potential of, storytelling in video game design. Persona studies. 2016. Т. 2. № 1. С. 20—25. URL: https://doi.org/10.21153/ps2016vol2no1art532 (дата звернення: 06.09.2024).
- 8. Кравець Л.В. Образність. Енциклопедія Сучасної України. Редкол.: І.М. Дзюба, А.І. Жуковський, М.Г. Железняк; НАН України; НТШ. Київ: Інститут енциклопедичних досліджень НАН України, 2022. URL: https://esu.com.ua/article-74648 (дата звер нен ня: 06.09.2024).
- 9. Мараховська К.Д. Колір в психології, культурі та дизайні: взаємозв’язок, сприйняття та вплив на емоції та поведінку людини. Психологія життєвого простору особистості в сучасних умовах кризи, глобалізації та цифрової трансформації суспільного життя. 2023. URL: https://doi.org/10.32837/113 00.26414 (дата звернення: 10.12.2024).
- 10. Livingston L.A. The Effect of Color on Performance in an Instructional Gaming Environment. Journal of Research on Computing in Education. 1991. Т. 24. № 2. С. 246—253. URL: https://doi.org/10.1080/08886504.1991.10782006 (дата звернення: 10.12.2024).
- 11. Момчилова А. Колір як образотворчий засіб гриму. Українська культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку (Напрям: Культурологія). 2019. № 28. URL: https://doi.org/10.35619/ucpmk.vi28.113 (дата звернення: 12.12.2024).
- 12. Jonna G., Kasra K. Symbolism in Games: thesis. 2013. URL: http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:bth-4815 (дата звернення: 10.12.2024).
- 13. Verwenden von Kennzeichen verfassungswidriger und terroristischer Organisationen: Strafgesetzbuch від 30.11. 2020 № 86a: станом на 01.01.2021 р. URL: https://dejure.org/gesetze/stgb/86a.html (дата звернення: 10. 12.2024).
- 14. Поповичук В.О. Cудова практика незаконного використання cимволіки Червоного Хреста, Червоного Півмісяця, Червоного Кристала в зарубіжних країнах, проблематика правозастосування та кваліфікаціїцих кримінальних правопорушень в Україні. Вчені записки ТНУ імені В.І. Вернадського. Серія: юридичні науки. 2020. Т. 31. № 5. С. 99—105.