« 2025. № 1 (181)

Народознавчі зошити.  2025. № 1 (181).  С. 186—192

УДК 7.012-028.22:[004.9:004.77]

DOI https://doi.org/10.15407/

РОЛЬ ВІЗУАЛЬНОГО СТОРІТЕЛІНГУ У ВІДЕОІГРАХ

ШИЛО Олександр

  • ORCID ID: https://orcid.org/0000-0002-8711-7521
  • доктор мистецтвознавства, професор, Харківський національний
  • університет міського господарства імені О.М. Бекетова,
  • кафедра образотворчого мистецтва та дизайну Науково-навчального
  • інституту архітектури, дизайну та образотворчого мистецтва,
  • вул. Чорноглазівська, 17, 61002, Харків, Україна,
  • Контакти: e-mail: alexandershilo55@gmail.com

БАТУРЕВИЧ Діна

  • ORCID ID: https://orcid.org/0009-0001-1090-5095
  • магістрантка, Харківський національний університет
  • міського господарства імені О.М. Бекетова,
  • кафедра образотворчого мистецтва та дизайну Науково-навчального
  • інституту архітектури, дизайну та образотворчого мистецтва,
  • вул. Чорноглазівська, 17, Харків, 61002, Україна,
  • Контакти: e-mail: dinarutiko@gmail.com

Анотація. Сучасна індустрія цифрових медіа знаходиться на ета пі активного процвітання. Відеогри розглядаються як від носно новий жанр порівняно з іншими, що зумовлює мож ливості до подальших відкриттів, новизни досліджень і появи альтернативних варіантів використання результатів діяльності цієї сфери. Вони об’єднують у собі різні способи донесення інформації, одним з яких є візуальний сторітеллінг, що заснований на образному безслівному сприйнятті. Саме візуальний сторітелінг виступає у ролі міжнародного засобу комунікації, розуміння якої не обмежується вимогами до знання певної мови, обумовлюючись лише глобальним культурним контекстом. Метою статті є аналіз сучасних тенденцій і методів візуального сторітелінгу для усвідомлення того, як автори використовують образне мислення і сприйняття гравця для донесення історії та ігрових механік, зокрема дослідження ролі кольору, символіки та образності в емоційному сприйнятті та актуалізації контенту. Об’єктом статті є візуальний сторітелінг у контексті відеоігор.

Ключові слова: штучний інтелект, цифрові технології, віртуальне середовище, образи архітектурного середовища у контексті відеоігор , візуальний сторітелінг, відеоігра, концепт-арт, кольорологія, символіка, образність, критичне мислення.

Надійшла 30.01.2025

Список використаних джерел

  • 1.         Newman M.Z. Game after: a cultural study of video game afterlife. The Journal of Theory and Practice. 2015. Т. 19. № 1. С. 136—138. DOI: https://doi.org/10.1080/13642529.2015.954783 (Дата звернення: 10.12.2024).
  • 2.         Мазурок М., Саприкіна О. Сторітелінг як ефективний інструмент формування комунікативної компетентності здобувачів освіти нової української школи. Молодь і ринок. 2022. № 1/199. URL: https://doi.org/ 10. 249 19/2308-4634.2022.254106 (дата звернен ня: 10.12. 2024).
  • 3.         Бондаренко Н. Storytelling як комунікаційний тренд і всепредметний метод навчання. Молодь і ринок. 2019. № 7 (174). С. 130—135.
  • 4.         Демків А. Сторітелінг як засіб виразності в ілюстрації графічного дизайну: магістерська робота. 2021. URL: https://er.knutd.edu.ua/handle/1234 56 7 89/19423 (дата звернення: 10.12.2024).
  • 5.         Довженко І., Дубініна Є., Прасол С. Творення візуаль ного наративу засобами моушн- та відеодизайну: thesis. 2021. URL: https://er.knutd.edu.ua/handle/ 123456789/18120 (дата звернення: 10.12.2024).
  • 6.         Ізотова Н. Художній наратив у контексті ігрової стилістики. Humanities science current issues. 2019. Т. 1. № 20. С. 63—67. URL: https://doi.org/10.24919/ 2308-4863.1/20.167364 (дата звернення: 12.12.2024).
  • 7.         Haggis M. Creator’s discussion of the growing focus on, and potential of, storytelling in video game design. Persona studies. 2016. Т. 2. № 1. С. 20—25. URL: https://doi.org/10.21153/ps2016vol2no1art532 (дата звернення: 06.09.2024).
  • 8.         Кравець Л.В. Образність. Енциклопедія Сучасної України. Редкол.: І.М. Дзюба, А.І. Жуковський, М.Г. Железняк; НАН України; НТШ. Київ: Інститут енциклопедичних досліджень НАН України, 2022. URL: https://esu.com.ua/article-74648 (дата звер нен ня: 06.09.2024).
  • 9.         Мараховська К.Д. Колір в психології, культурі та дизайні: взаємозв’язок, сприйняття та вплив на емоції та поведінку людини. Психологія життєвого простору особистості в сучасних умовах кризи, глобалізації та цифрової трансформації суспільного життя. 2023. URL: https://doi.org/10.32837/113 00.26414 (дата звернення: 10.12.2024).
  • 10.       Livingston L.A. The Effect of Color on Performance in an Instructional Gaming Environment. Journal of Research on Computing in Education. 1991. Т. 24. № 2. С. 246—253. URL: https://doi.org/10.1080/08886504.1991.10782006 (дата звернення: 10.12.2024).
  • 11.       Момчилова А. Колір як образотворчий засіб гриму. Українська культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку (Напрям: Культурологія). 2019. № 28. URL: https://doi.org/10.35619/ucpmk.vi28.113 (дата звернення: 12.12.2024).
  • 12.       Jonna G., Kasra K. Symbolism in Games: thesis. 2013. URL: http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:bth-4815 (дата звернення: 10.12.2024).
  • 13.       Verwenden von Kennzeichen verfassungswidriger und terroristischer Organisationen: Strafgesetzbuch від 30.11. 2020 № 86a: станом на 01.01.2021 р. URL: https://dejure.org/gesetze/stgb/86a.html (дата звернення: 10. 12.2024).
  • 14.       Поповичук В.О. Cудова практика незаконного використання cимволіки Червоного Хреста, Червоного Півмісяця, Червоного Кристала в зарубіжних країнах, проблематика правозастосування та кваліфікаціїцих кримінальних правопорушень в Україні. Вчені записки ТНУ імені В.І. Вернадського. Серія: юридичні науки. 2020. Т. 31. № 5. С. 99—105.
Наші автори
Головний командир УПА Роман Шухевич у фольклорній прозі Яворівщини
Із великого масиву повстанського героїчного епосу, що його автор записав на Яворівщині, виділено й проаналізовано тематичну групу мотивів про Головного командира УПА Романа Шухевича. Переважна більшість цих творів виникла й стала активно побутувати вже в часи відновленої у 1991 р. української державності, оскільки тепер з’явилися сприятливі для цього умови. Майже усі зафіксовані у цій місцевості народні оповідання про Р. Шухевича виводяться із поетичного вимислу, що засвідчує вагоме суспільно-політичне й художньо-естетичне значення цієї особи. Сам генерал постає в образі опоетизованого й уславленого національного героя — ідеалізованого борця за самостійну Україну, улюбленця широких народних мас.
Читати »

Особливості формування ідентифікаційного простору України наприкінці ХХ — на поч. ХХІ ст.: конфесійний аспект
У статті розглядаються особливості формування ідентифікаційного простору України кін. ХХ — поч. XXI ст., зокрема аналізуються перспективи участі Церкви у становленні української громадянської нації в умовах поліконфесійного суспільства. Автор намагається поєднати макроі мікропідходи, приділяючи особливу увагу аналізу повсякденного життєвого досвіду сучасних українців із широким використанням авторських емпіричних досліджень.
Читати »

Феміністська парадигма в культурній та соціальній антропології: західний досвід
У статті представлено докладний критичний огляд класичних праць в ділянці феміністської антропології; авторка висвітлює процес становлення та розвитку феміністської методології в культурній та соціальній антропології Західної Європи та США. Авторка послідовно висвітлює та порівнює ідеї, погляди та аргументи провідних дослідників, аналізує сутність наукових дискусій навколо ключових тем феміністського аналізу культури (про причини та механізми субординації та маргіналізації жінок), простежує еволюцію основних понять та теоретичних підходів феміністської антропології протягом 1970—1990-х років. Стаття дозволяє зрозуміти витоки сучасних гендерних студій в етнографічних дослідженнях.
Читати »