« 2025. № 2 (182)

Народознавчі зошити. 2025. № 2 (182). С. 327—332

УДК 378.4:658.8:7.05

DOI https://doi.org/10.15407/

БРЕНДУВАННЯ ВИЩОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ ЯК ІНСТРУМЕНТ ФОРМУВАННЯ ІМІДЖУ

СОСНИЦЬКИЙ Юрій

ORCID ID: https://orcid.org/0000-0003-2463-6903

  • кандидат мистецтвознавства, доцент,
  • Харківський національний університет
  • міського господарства імені О.М. Бекетова,
  • кафедра образотворчого мистецтва та дизайну,
  • вул. Чорноглазівська, 17, 61002, м. Харків, Україна,
  • Контакти: e-mail: soyual@ukr.net

МІРОШНИЧЕНКО Владислав

  • студент МнОм 2023-1, Харківський національний
  • університет міського господарства імені О.М. Бекетова,
  • кафедра образотворчого мистецтва та дизайну,
  • вул. Чорноглазівська, 17, 61002, м. Харків, Україна

Анотація. На основі дослідження брендування закладів вищої освіти України у статті висвітлено основні аспекти формування бренду університету як важливого елемента його комунікаційної стратегії. Розглянуто сучасні тенденції у брендуванні освітніх установ, визначено ключові складові успішного бренду закладу вищої освіти: візуальну ідентичність, місію, цінності, репутацію, а також вплив цих компонентів на імідж університету. Особливу увагу приділено аналізу елементів візуальної айдентики, їхньої відповідності сучасним вимогам і ролі в побудові довіри серед цільової аудиторії. Предметом дослідження є брендування закладів вищої освіти як інструмент підвищення їх конкурентоспроможності. Об’єктом дослідження є комунікаційна стратегія ВНЗ в контексті його брендування. Методологія дослідження ґрунтується на загальнонаукових принципах системності, об’єктивності та контент-аналізу.

Ключові слова: брендування, візуальна ідентичність, заклади вищої освіти, комунікаційна стратегія, імідж університету.

Надійшла 4.03.2025

Список використаних джерел

  • 1.         Васильєва О.С., Пашкевич К.Л., Васильєва І.В. та ін. Логотип та емблема як складові фірмового стилю закладів освіти України. Art and Design. 2020. № 4. С. 70—80. DOI: 10.30857/2617-0272.2020.4.5. URL: https://art design.knutd.edu.ua/wp-content/uploads/sites/33/2021/02/ 2020-4-5.pdf (дата звернення: 11.12. 2024).
  • 2.         Процишин Ю.Т. Наявність брендбуку — одна з обо в’яз кових умов створення сильної корпоративної культури. Молодий вчений. 2019. № 11 (75). С. 142—145. URL: https://molodyivchenyi.ua/index.php/journal/article/ view/1341/1310 (дата звернення: 11.12.2024).
  • 3.         Семенюк С. Брендинг вищого навчального закладу. Галицький економічний вісник. 2013. № 3 (42). С. 133—138.
  • 4.         Гальчинська О.С. Дизайн-проєктування основних компонентів айдентики бренду. Графічний дизайн в інформаційному та візуальному просторі. За заг. ред. М.В. Колосніченко. Київ: КНУТД, 2022. С. 149—169.
  • 5.         Студінська Г.Я. Бренд у національній економіці України: (монографія). Київ: ДНДІІМЕ, 2016. 345 с.
  • 6.         Ягелюк С.В., Ягелюк О.О. Про необхідність створення бренду. Товарознавчий вісник. 2017. Вип. 10. С. 167—173.
  • 7.         Кучерак І. Теоретичні аспекти формування освітнього бренда вищого навчального закладу. Обрії. 2013. № 1 (36). С. 25—26.
  • 8.         Мазнєв Є.О., Очкуренко В.І. Дизайн-проєктування одягу як елемент фірмового стилю. Збірник наукових праць: інноваційні технології для промисловості. СНУ ім. В. Даля, Сєвєродонецьк, 2021. № 1. С. 252—255.
  • 9.         Чвала М.С. Розробка фірмового стилю вищого навчального закладу. Молодий вчений. 2014. № 1 (03). С. 180—183. URL: http://molodyvcheny.in.ua/files/journal/2014/1/41.pdf (дата звернення: 11.12.2024).
Наші автори
Хто ж записав «Народнїй калєндар у Ровенськім повітї Волинської губернії»?
На основі аналізу наукового доробку і творчого шляху Василя Доманицького доводиться: дослідник ніколи не відвідував Рівненський повіт Волинської губернії, отже й не збирав етнографічні та фольклорні матеріали на його території. «Народнїй калєндар у Ровенськім повітї…» та інші етнографічні праці, що стосуються традиційно-побутової культури населення цього краю, вчений підготував на основі народознавчих джерел, які в середині XIX ст. зібрав Василь Абрамович — священик села Яполоті, нині Костопільського району Рівненської області.
Читати »

Особистісно-духовний розвиток засобами образотворчого мистецтва
У статті розглядається проблема втілення образу матері у творах образотворчого мистецтва з точки зору впливу на різні напрями особистісно-духовного розвитку людини. Зокрема, образ матері представлено у міфологічному, сакральному, мистецькому аспектах через репрезентацію відповідних творів образотворчого мистецтва (іконопис, живопис, скульптура). Зміст статті може успішно використовуватися студентами і викладачами різноманітних навчальних закладів у підготовці та проведенні занять з образотворчого мистецтва, а також у факультативній та позаурочній роботі.
Читати »

Особливості формування ідентифікаційного простору України наприкінці ХХ — на поч. ХХІ ст.: конфесійний аспект
У статті розглядаються особливості формування ідентифікаційного простору України кін. ХХ — поч. XXI ст., зокрема аналізуються перспективи участі Церкви у становленні української громадянської нації в умовах поліконфесійного суспільства. Автор намагається поєднати макроі мікропідходи, приділяючи особливу увагу аналізу повсякденного життєвого досвіду сучасних українців із широким використанням авторських емпіричних досліджень.
Читати »