Народознавчі зошити. 2025. № 2 (182). С. 327—332
УДК 378.4:658.8:7.05
DOI https://doi.org/10.15407/
БРЕНДУВАННЯ ВИЩОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ ЯК ІНСТРУМЕНТ ФОРМУВАННЯ ІМІДЖУ
СОСНИЦЬКИЙ Юрій
ORCID ID: https://orcid.org/0000-0003-2463-6903
- кандидат мистецтвознавства, доцент,
- Харківський національний університет
- міського господарства імені О.М. Бекетова,
- кафедра образотворчого мистецтва та дизайну,
- вул. Чорноглазівська, 17, 61002, м. Харків, Україна,
- Контакти: e-mail: soyual@ukr.net
МІРОШНИЧЕНКО Владислав
- студент МнОм 2023-1, Харківський національний
- університет міського господарства імені О.М. Бекетова,
- кафедра образотворчого мистецтва та дизайну,
- вул. Чорноглазівська, 17, 61002, м. Харків, Україна
Анотація. На основі дослідження брендування закладів вищої освіти України у статті висвітлено основні аспекти формування бренду університету як важливого елемента його комунікаційної стратегії. Розглянуто сучасні тенденції у брендуванні освітніх установ, визначено ключові складові успішного бренду закладу вищої освіти: візуальну ідентичність, місію, цінності, репутацію, а також вплив цих компонентів на імідж університету. Особливу увагу приділено аналізу елементів візуальної айдентики, їхньої відповідності сучасним вимогам і ролі в побудові довіри серед цільової аудиторії. Предметом дослідження є брендування закладів вищої освіти як інструмент підвищення їх конкурентоспроможності. Об’єктом дослідження є комунікаційна стратегія ВНЗ в контексті його брендування. Методологія дослідження ґрунтується на загальнонаукових принципах системності, об’єктивності та контент-аналізу.
Ключові слова: брендування, візуальна ідентичність, заклади вищої освіти, комунікаційна стратегія, імідж університету.
Надійшла 4.03.2025
Список використаних джерел
- 1. Васильєва О.С., Пашкевич К.Л., Васильєва І.В. та ін. Логотип та емблема як складові фірмового стилю закладів освіти України. Art and Design. 2020. № 4. С. 70—80. DOI: 10.30857/2617-0272.2020.4.5. URL: https://art design.knutd.edu.ua/wp-content/uploads/sites/33/2021/02/ 2020-4-5.pdf (дата звернення: 11.12. 2024).
- 2. Процишин Ю.Т. Наявність брендбуку — одна з обо в’яз кових умов створення сильної корпоративної культури. Молодий вчений. 2019. № 11 (75). С. 142—145. URL: https://molodyivchenyi.ua/index.php/journal/article/ view/1341/1310 (дата звернення: 11.12.2024).
- 3. Семенюк С. Брендинг вищого навчального закладу. Галицький економічний вісник. 2013. № 3 (42). С. 133—138.
- 4. Гальчинська О.С. Дизайн-проєктування основних компонентів айдентики бренду. Графічний дизайн в інформаційному та візуальному просторі. За заг. ред. М.В. Колосніченко. Київ: КНУТД, 2022. С. 149—169.
- 5. Студінська Г.Я. Бренд у національній економіці України: (монографія). Київ: ДНДІІМЕ, 2016. 345 с.
- 6. Ягелюк С.В., Ягелюк О.О. Про необхідність створення бренду. Товарознавчий вісник. 2017. Вип. 10. С. 167—173.
- 7. Кучерак І. Теоретичні аспекти формування освітнього бренда вищого навчального закладу. Обрії. 2013. № 1 (36). С. 25—26.
- 8. Мазнєв Є.О., Очкуренко В.І. Дизайн-проєктування одягу як елемент фірмового стилю. Збірник наукових праць: інноваційні технології для промисловості. СНУ ім. В. Даля, Сєвєродонецьк, 2021. № 1. С. 252—255.
- 9. Чвала М.С. Розробка фірмового стилю вищого навчального закладу. Молодий вчений. 2014. № 1 (03). С. 180—183. URL: http://molodyvcheny.in.ua/files/journal/2014/1/41.pdf (дата звернення: 11.12.2024).