« 2025. № 1 (181)

Народознавчі зошити.  2025. № 1 (181).  С. 179—185

УДК 741.6:004.9

DOI https://doi.org/10.15407/

ТЕХНОЛОГІЧНА ЕВОЛЮЦІЯ СОЦІАЛЬНОГО ПЛАКАТА: МОУШН-ДИЗАЙН, AR, VR

СОСНИЦЬКИЙ Юрій

  • ORCID ID: http://orcid.org/0000-0003-2463-6903
  • кандидат мистецтвознавства, доцент, Харківський національний
  • університет міського господарства імені О.М. Бекетова,
  • кафедра образотворчого мистецтва да дизайну,
  • вул. Чорноглазівська, 17, 61002, м. Харків, Україна,
  • Контакти: e-mail: soyual@ukr.net

Анотація. Досліджується технологічна еволюція соціального плаката, зокрема вплив моушн-дизайну, доповненої (AR) та віртуальної реальності (VR) на візуальну комунікацію. Розглядаються особливості використання анімованих плакатів у соціальному дизайні, їхня здатність привертати увагу та викликати емоційний відгук. Визначаються ключові принципи інтеграції цифрових технологій у соціальний плакат, зокрема динамічної типографіки, інтерактивних елементів та нових підходів до взаємодії з аудиторією. Окреслюються перспективи застосування AR та VR у соціальних кампаніях та їхній вплив на залучення глядачів. Завдяки інтеграції рухомої типографіки, інтерактивних елементів і технологій занурення соціальні плакати перетворилися на потужне середовище для цифрової комунікації, адаптуючись до швидкоплинного інформаційного ландшафту сучасного суспільства.

Предметом дослідження є інноваційні технології у соціальному плакаті як засіб комунікації. Об’єктом дослідження є взаємодія моушн-дизайну, AR та VR із соціальним плакатом.

Методологія дослідження ґрунтується на міждисциплінарному аналізі, синтезі наукових підходів у галузях графічного дизайну, цифрових технологій та соціальної комунікації.

Ключові слова: соціальний плакат, моушн-дизайн, анімо ваний плакат, доповнена реальність, віртуальна реальність, візуальна комунікація, цифровий дизайн.

Надійшла 29.01.2025

Список використаних джерел

  • 1.         Gülmez M., Karaca S., Kitapci O. The effects of outdoor advertisements on consumers: a case study. Studies in Business & Economics. 2010. Vol. 5. № 2. P. 70—88.
  • 2.         Baecker R., Small I. Animation at the interface. The art of human-computer interface design. Brenda Laurel (Ed.). 1990. P. 251—267.
  • 3.         Selby A. Animation in Advertising: A Brief History. Blueforest Studios. 2022. URL: https://www.blue foreststudios.com/blog/animation-in-advertising-history (дата звернення: 26.10.2024).
  • 4.         Harrison K. What You Really Need To Know About Explainer Videos. Forbes. 2018. URL: https://www.forbes.com/sites/kateharrison/2018/04/06/what-you-really-need-to-know-about-explainer-videos/ (дата звернення: 28.10.2024).
  • 5.         Dehrashid K.A. The Place of Poster in the Digital Era. PhD thesis. Iowa State University. 2021.
  • 6.         Опалєв М.Л., Саввіна К.С. Етапи розвитку анімованої типографіки в моушн-дизайні. Вісник Харківської державної академії дизайну і мистецтв. 2014. № 5. С. 77—80. URL: https://www.visnik.org.ua/pdf/v2014-08-14-opalev-savvina.pdf (дата звернення: 01.11.2024).
  • 7.         Bellantoni J., Wollman M. Type in Motion: Innovations in Digital Graphics. New York: Rizzoli International Publications, 1999. 176 p.
  • 8.         Betancourt M. The History of Motion Graphics: From Avant-Garde to Industry in the United States. Boca Raton: CRC Press, 2021. 204 p.
  • 9.         Vincent C., Cole A., Schincariol Z. Graphic Design and Motion Graphics. Wonderground — DRS International Conference 2006, 1—4 November, Lisbon, Portugal. 2022. URL: https://dl.designresearchsociety.org/drs-con fe rence-papers/drs2006/researchpapers/63 (дата звер нення: 01.11.2024).
  • 10.       Austin T., Doust R. New Media Design. London: Laurence King Publishing, 2007. 192 p.
  • 11.       Bennett J. Design Fundamentals for New Media. Clifton Park: Bound Book, 2007. 240 p.
  • 12.       Shaw A. Design for Motion: Fundamentals and Techniques of Motion Design. New York: Routledge, 2015. 356 p.
  • 13.       Nasir A. Psychological Impact of Motion Graphics in Visual Communication. International Journal of Design and Media Studies. 2020. Vol. 12. № 3. P. 45—61.
  • 14.       Мараховська К.Д. Сучасна анімація: базові універсалії культури, культурні інваріанти та варіативність. Культурологічний альманах. 2022. № 3. С. 228—235. DOI: 10.31392/cult.alm.2022.3.29.
  • 15.       Poushneh A., Vasquez-Parraga A.Z. Discernible impact of augmented reality on retail customer’s experience, satisfaction and willingness to buy. Journal of Retailing and Consumer Services. 2017. Vol. 34. P. 229—234. DOI: 10.1016/j.jretconser.2016.10.005.
Наші автори
Традиційний народний одяг великобичківських гуцулів ХІХ — першої половини ХХ ст.
На основі польового матеріалу, наявної літератури, фондових зібрань етнографічних, історико-культурних та крає­знавчих музеїв області автор комплексно аналізує народний одяг великобичківських гуцулів. Докладно описує жіночі та чоловічі комплекси вбрання досліджуваного регіону. При їх характеристиці основна увага звертається на деталі крою окремих компонентів вбрання, подається рисунок крою жіночої сорочки.
Читати »

Польові дослідження російських і білоруських етнологів та етнолінгвістів на теренах Полісся України у 1945—1980-х рр.
На великому літературному матеріалі комплексно охарактеризовано польові дослідження території Полісся України, проведені в 1945—1980-х рр. співробітниками російських і білоруських етнологічних осередків, а також московськими етнолінгвістами та представниками інших народознавчих центрів Росії, України та Білорусі у рамках реалізації програми «Полесского этнолингвистического атла­са». Особлива увага звернена на їхню географію, методику проведення, тематику та наукові результати.
Читати »

Головний командир УПА Роман Шухевич у фольклорній прозі Яворівщини
Із великого масиву повстанського героїчного епосу, що його автор записав на Яворівщині, виділено й проаналізовано тематичну групу мотивів про Головного командира УПА Романа Шухевича. Переважна більшість цих творів виникла й стала активно побутувати вже в часи відновленої у 1991 р. української державності, оскільки тепер з’явилися сприятливі для цього умови. Майже усі зафіксовані у цій місцевості народні оповідання про Р. Шухевича виводяться із поетичного вимислу, що засвідчує вагоме суспільно-політичне й художньо-естетичне значення цієї особи. Сам генерал постає в образі опоетизованого й уславленого національного героя — ідеалізованого борця за самостійну Україну, улюбленця широких народних мас.
Читати »