« 2019. № 1 (145)

Народознавчі зошити. 2019. № 1 (145). С. 99—102

УДК 78(073)
DOI https://doi.org/10.15407/nz2019.01.099

НАРОДНИЙ ОРКЕСТР ЯК ЧИННИК ПРОФЕСІЙНОГО ЗРОСТАННЯ МАЙБУТНЬОГО ПЕДАГОГА-МУЗИКАНТА

СТУКАЛЕНКО Зоя

ORCID ID: https://orcid.org/0000-0001-5577-2655

кандидат педагогічних наук, старший викладач

Центральноукраїнський державний педагогічний

університет імені Володимира Винниченка,

кафедра музичного мистецтва і хореографії,

вул. Шевченка, 1, 25000, Кропивницький,

Кіровоградська область, Україна

Анотація. У статті описано профілюючу дисципліну у системі фахової підготовки майбутнього вчителя музики — народний оркестр, а також наголошено, що найефективнішою формою розвитку творчих здібностей студента є навчальний оркестровий колектив. Головною метою професійного зростання майбутнього педагога-музиканта є не тільки поглиблене оволодіння сукупністю професійних умінь і навичок гри в оркестрі, а також управління оркестровим колективом та творча самореалізація. Наведені репертуарні напрями сучасного народно-оркестрового виконавства.

Ключові слова: народний оркестр, музика, мистецтво, репертуар, студент.

Надійшла 24.12.2018

Список використаних джерел

  1. Дейнега В.М. Музичний інструментарій як показник специфіки оркестру народних інструментів. Науковий вісник НМАУ ім. П.І. Чайковського. Київ, 2002. Вип. 22. Кн. 8. С. 119—129.
  2. Ільченко О.О. Народне оркестрове виконавство: аматорство і проблеми художності: монографія. Київ: КДІК, 1994. 116с.
  3. Черкаський Л.М. Українські народні музичні інструменти. Київ: Техніка, 2003. 264 с.

читати публікацію»

Наші автори
Особистісно-духовний розвиток засобами образотворчого мистецтва
У статті розглядається проблема втілення образу матері у творах образотворчого мистецтва з точки зору впливу на різні напрями особистісно-духовного розвитку людини. Зокрема, образ матері представлено у міфологічному, сакральному, мистецькому аспектах через репрезентацію відповідних творів образотворчого мистецтва (іконопис, живопис, скульптура). Зміст статті може успішно використовуватися студентами і викладачами різноманітних навчальних закладів у підготовці та проведенні занять з образотворчого мистецтва, а також у факультативній та позаурочній роботі.
Читати »

Феміністська парадигма в культурній та соціальній антропології: західний досвід
У статті представлено докладний критичний огляд класичних праць в ділянці феміністської антропології; авторка висвітлює процес становлення та розвитку феміністської методології в культурній та соціальній антропології Західної Європи та США. Авторка послідовно висвітлює та порівнює ідеї, погляди та аргументи провідних дослідників, аналізує сутність наукових дискусій навколо ключових тем феміністського аналізу культури (про причини та механізми субординації та маргіналізації жінок), простежує еволюцію основних понять та теоретичних підходів феміністської антропології протягом 1970—1990-х років. Стаття дозволяє зрозуміти витоки сучасних гендерних студій в етнографічних дослідженнях.
Читати »

Особливості формування ідентифікаційного простору України наприкінці ХХ — на поч. ХХІ ст.: конфесійний аспект
У статті розглядаються особливості формування ідентифікаційного простору України кін. ХХ — поч. XXI ст., зокрема аналізуються перспективи участі Церкви у становленні української громадянської нації в умовах поліконфесійного суспільства. Автор намагається поєднати макроі мікропідходи, приділяючи особливу увагу аналізу повсякденного життєвого досвіду сучасних українців із широким використанням авторських емпіричних досліджень.
Читати »