« 2019. № 1 (145)

Народознавчі зошити. 2019. № 1 (145). С. 259—265

УДК 792.028.03:130.123″19″
DOI https://doi.org/10.15407/nz2019.01.259

МОДЕРНІЗАЦІЯ ТЕАТРАЛЬНОГО ПРОСТОРУ: СУЧАСНИЙ ВІТЧИЗНЯНИЙ МИСТЕЦТВОЗНАВЧИЙ КОНТЕКСТ

ЮДОВА-РОМАНОВА Катерина

ORCID ID: https://orcid.org/0000-0003-2665-390X

кандидат мистецтвознавства, доцент, докторант,

кафедра режисури та майстерності актора,

Київський національний університет культури і мистецтв,

вул. Євгена Коновальця, 36, 01601, Київ, Україна

Контакти: e-mail: iudovakateryna@gmail.com

АЛЕНІНА Юлія

ORCID ID: https://orcid.org/0000-0003-2940-1943

магістр сценічного мистецтва,

адміністратор/режисер-постановник

ProEnglishTheatre/ProEnglishDramaSchool

вул. Смоленська, 3, 02045, Київ, Україна

Контакти: e-mail: ulia.82127121@gmail.com

Анотація. Стаття містить мистецтвознавчий аналіз сучасного стану та тенденцій в еволюції вітчизняного театрального мистецтва, що стрімко розвивається під впливом науково-технічного прогресу. Мета дослідження — виявити на основі вивчення прикладів з театральної практики типових ознак від запровадження сучасних технологічних засобів для створення художніх образів на сцені. Дослідження виконано за матеріалами вистав Київського академічного драматичного театру на Подолі, сцена якого була відкрита після реконструкції у жовтні 2017.

Ключові слова: техніка сцени, технологічні засоби оформлення сцени, Київський академічний драматичний театр на Подолі.

Надійшла 19.02.2019

Список використаних джерел

  1. Вергеліс О. #преведмедвед. (26.01.2018). ZN.UA. Режим доступу: https://dt.ua/ART/prevedmedved-267369_.html (дата звернення 12.02.2019).
  2. Дівчинка з ведмедиком або Неповнолітня, за мотивами роману В.Домонтовича, інсценізація П.Ар’є. Режим доступу: http://www.theatreonpodol.com/ukr/plays/divchunazvedmedukom (дата звернення 14.06.2018).
  3. Інновації в театрально-видовищних закладах культури [відео]. Режим доступу: http://eurhythmics.com.ua/forum-inno­vatsii-in-theatrical-vidovischnih-zakladah-culture/ (дата звернення 18.10.2018).
  4. Київський академічний молодий театр: Сталкери. Режим доступу: https://molodyytheatre.com/repertoire/stalkery (дата звернення 12.02.2019).
  5. Лекція Броца Шандора на тему «Комплексні рішення технічного оснащення театрів». Відеохостинг Youtube.com. Режим доступу: http://youtu.be/GF0dcIuJe5o (дата звернення 20.10.2018).
  6. Орестея. Режим доступу: http://theatreonpodol.com/afisha/oresteya/ (дата звернення (дата звернення 12.02.2019).
  7. Скандальный «Театр на Подоле» официально от­крыли: Roshen дал 174 миллиона. (2017). Украинская правда. Режим доступу: https://www.pravda.com.ua/rus/news/ 2017/10/9/7157736/ (дата звернення 12.02.2019).
  8. Слава героям. Режим доступу: http://zoloti-vorota.kiev.ua/reper­tuar/188-slava-geroyam-1 (дата звернення 12.02.2019).

читати публікацію»

Наші автори
Особистісно-духовний розвиток засобами образотворчого мистецтва
У статті розглядається проблема втілення образу матері у творах образотворчого мистецтва з точки зору впливу на різні напрями особистісно-духовного розвитку людини. Зокрема, образ матері представлено у міфологічному, сакральному, мистецькому аспектах через репрезентацію відповідних творів образотворчого мистецтва (іконопис, живопис, скульптура). Зміст статті може успішно використовуватися студентами і викладачами різноманітних навчальних закладів у підготовці та проведенні занять з образотворчого мистецтва, а також у факультативній та позаурочній роботі.
Читати »

Головний командир УПА Роман Шухевич у фольклорній прозі Яворівщини
Із великого масиву повстанського героїчного епосу, що його автор записав на Яворівщині, виділено й проаналізовано тематичну групу мотивів про Головного командира УПА Романа Шухевича. Переважна більшість цих творів виникла й стала активно побутувати вже в часи відновленої у 1991 р. української державності, оскільки тепер з’явилися сприятливі для цього умови. Майже усі зафіксовані у цій місцевості народні оповідання про Р. Шухевича виводяться із поетичного вимислу, що засвідчує вагоме суспільно-політичне й художньо-естетичне значення цієї особи. Сам генерал постає в образі опоетизованого й уславленого національного героя — ідеалізованого борця за самостійну Україну, улюбленця широких народних мас.
Читати »

Традиційний народний одяг великобичківських гуцулів ХІХ — першої половини ХХ ст.
На основі польового матеріалу, наявної літератури, фондових зібрань етнографічних, історико-культурних та крає­знавчих музеїв області автор комплексно аналізує народний одяг великобичківських гуцулів. Докладно описує жіночі та чоловічі комплекси вбрання досліджуваного регіону. При їх характеристиці основна увага звертається на деталі крою окремих компонентів вбрання, подається рисунок крою жіночої сорочки.
Читати »