« 2017. № 2 (134)

Народознавчі зошити. 2017. № 2 (134). С. 422—426.

УДК 7.036(477)

DOI https://doi.org/10.15407/nz2017.02.422

ПЕРШИЙ УКРАЇНСЬКИЙ МИСТЕЦЬКИЙ ПЛЕНЕР У м. НІНБО (КИТАЙ)

Корнєв Андрій Юрійович, кандидат мистецтвознавства,

Харківська державна академія культури

Бурсацький узвіз, 461057, м.Харків, Україна

Анотація. Висвітлюється концепція, реалізація та результати першого в історії м. Нінбо (Китай) українського мистецького пленеру живопису та графіки. Подаються короткі характеристики художників та кураторів проекту, охарактеризовано сприйняття китайськими глядачами та професіоналами виставки «Нінбо очима українських митців».

Ключові слова: мистецький пленер, сучасні українські митці, Китай, мистецтво Харкова.

Надійшла 04.03.2017

Список використаних джерел

  1. Авраменко О. Традиції, еволюція, перспективи феномену художніх пленерів в Україні / О. Авраменко // МІСТ: Мистецтво, історія, сучасність, теорія. — 2010. — Вип. 7. — С. 25—28.
  2. Гай К. Арт-ринок України кінця ХХ — початку ХХІ ст.: джерела дослідження / К. Гай // Народознавчі зошити. — 2012. — № 6. — С. 1195­—1200.
  3. Нінбо очима українських митців. Буклет виставки. — Нінбо : Художній музей Нінбо, 2015. — 8 с.
  4. Федорук О.К. Пленери як мистецький дискурс / О.К. Фе­дорук // Образотворче мистецтво. — 2010. — № 2/3. — С. 2—5.
  5. Череватюк В. Методичні рекомендації з пленерного живопису для молодих художників / В. Черватюк // Українська академія мистецтва. — 2013. — Вип. 21. — С. 44—51.
  6. Чурсін О.В. Сучасні мистецькі пленери: особливості та тенденції розвитку / О.В. Чурсін // Вісник ХДАДМ. — 2013. — № 2. — С. 141—144.

читати публікацію»

Наші автори
Традиційний народний одяг великобичківських гуцулів ХІХ — першої половини ХХ ст.
На основі польового матеріалу, наявної літератури, фондових зібрань етнографічних, історико-культурних та крає­знавчих музеїв області автор комплексно аналізує народний одяг великобичківських гуцулів. Докладно описує жіночі та чоловічі комплекси вбрання досліджуваного регіону. При їх характеристиці основна увага звертається на деталі крою окремих компонентів вбрання, подається рисунок крою жіночої сорочки.
Читати »

Особливості формування ідентифікаційного простору України наприкінці ХХ — на поч. ХХІ ст.: конфесійний аспект
У статті розглядаються особливості формування ідентифікаційного простору України кін. ХХ — поч. XXI ст., зокрема аналізуються перспективи участі Церкви у становленні української громадянської нації в умовах поліконфесійного суспільства. Автор намагається поєднати макроі мікропідходи, приділяючи особливу увагу аналізу повсякденного життєвого досвіду сучасних українців із широким використанням авторських емпіричних досліджень.
Читати »

Головний командир УПА Роман Шухевич у фольклорній прозі Яворівщини
Із великого масиву повстанського героїчного епосу, що його автор записав на Яворівщині, виділено й проаналізовано тематичну групу мотивів про Головного командира УПА Романа Шухевича. Переважна більшість цих творів виникла й стала активно побутувати вже в часи відновленої у 1991 р. української державності, оскільки тепер з’явилися сприятливі для цього умови. Майже усі зафіксовані у цій місцевості народні оповідання про Р. Шухевича виводяться із поетичного вимислу, що засвідчує вагоме суспільно-політичне й художньо-естетичне значення цієї особи. Сам генерал постає в образі опоетизованого й уславленого національного героя — ідеалізованого борця за самостійну Україну, улюбленця широких народних мас.
Читати »