« 2017. № 2 (134)

Народознавчі зошити. 2017. № 2 (134). С. 422—426.

УДК 7.036(477)

DOI https://doi.org/10.15407/nz2017.02.422

ПЕРШИЙ УКРАЇНСЬКИЙ МИСТЕЦЬКИЙ ПЛЕНЕР У м. НІНБО (КИТАЙ)

Корнєв Андрій Юрійович, кандидат мистецтвознавства,

Харківська державна академія культури

Бурсацький узвіз, 461057, м.Харків, Україна

Анотація. Висвітлюється концепція, реалізація та результати першого в історії м. Нінбо (Китай) українського мистецького пленеру живопису та графіки. Подаються короткі характеристики художників та кураторів проекту, охарактеризовано сприйняття китайськими глядачами та професіоналами виставки «Нінбо очима українських митців».

Ключові слова: мистецький пленер, сучасні українські митці, Китай, мистецтво Харкова.

Надійшла 04.03.2017

Список використаних джерел

  1. Авраменко О. Традиції, еволюція, перспективи феномену художніх пленерів в Україні / О. Авраменко // МІСТ: Мистецтво, історія, сучасність, теорія. — 2010. — Вип. 7. — С. 25—28.
  2. Гай К. Арт-ринок України кінця ХХ — початку ХХІ ст.: джерела дослідження / К. Гай // Народознавчі зошити. — 2012. — № 6. — С. 1195­—1200.
  3. Нінбо очима українських митців. Буклет виставки. — Нінбо : Художній музей Нінбо, 2015. — 8 с.
  4. Федорук О.К. Пленери як мистецький дискурс / О.К. Фе­дорук // Образотворче мистецтво. — 2010. — № 2/3. — С. 2—5.
  5. Череватюк В. Методичні рекомендації з пленерного живопису для молодих художників / В. Черватюк // Українська академія мистецтва. — 2013. — Вип. 21. — С. 44—51.
  6. Чурсін О.В. Сучасні мистецькі пленери: особливості та тенденції розвитку / О.В. Чурсін // Вісник ХДАДМ. — 2013. — № 2. — С. 141—144.

читати публікацію»

Наші автори
Традиційний народний одяг великобичківських гуцулів ХІХ — першої половини ХХ ст.
На основі польового матеріалу, наявної літератури, фондових зібрань етнографічних, історико-культурних та крає­знавчих музеїв області автор комплексно аналізує народний одяг великобичківських гуцулів. Докладно описує жіночі та чоловічі комплекси вбрання досліджуваного регіону. При їх характеристиці основна увага звертається на деталі крою окремих компонентів вбрання, подається рисунок крою жіночої сорочки.
Читати »

Особистісно-духовний розвиток засобами образотворчого мистецтва
У статті розглядається проблема втілення образу матері у творах образотворчого мистецтва з точки зору впливу на різні напрями особистісно-духовного розвитку людини. Зокрема, образ матері представлено у міфологічному, сакральному, мистецькому аспектах через репрезентацію відповідних творів образотворчого мистецтва (іконопис, живопис, скульптура). Зміст статті може успішно використовуватися студентами і викладачами різноманітних навчальних закладів у підготовці та проведенні занять з образотворчого мистецтва, а також у факультативній та позаурочній роботі.
Читати »

Феміністська парадигма в культурній та соціальній антропології: західний досвід
У статті представлено докладний критичний огляд класичних праць в ділянці феміністської антропології; авторка висвітлює процес становлення та розвитку феміністської методології в культурній та соціальній антропології Західної Європи та США. Авторка послідовно висвітлює та порівнює ідеї, погляди та аргументи провідних дослідників, аналізує сутність наукових дискусій навколо ключових тем феміністського аналізу культури (про причини та механізми субординації та маргіналізації жінок), простежує еволюцію основних понять та теоретичних підходів феміністської антропології протягом 1970—1990-х років. Стаття дозволяє зрозуміти витоки сучасних гендерних студій в етнографічних дослідженнях.
Читати »