« 2019. № 6 (150)

Народознавчі зошити. 2019. № 6 (150). С. 1667—1673

УДК [75/76.071.1.056-053.4/.5:7.021]:004.92:[7:001.32](477.83-25)]:303

DOI https://doi.org/10.15407/nz2019.06.1667

ІЛЮСТРУВАННЯ ДИТЯЧИХ КНИГ ВИПУСКНИКАМИ ЛЬВІВСЬКОЇ НАЦІОНАЛЬНОЇ АКАДЕМІЇ МИСТЕЦТВ: АСПЕКТ АВТОРСЬКОЇ ХУДОЖНЬОЇ МОВИ

МАЙОВЕЦЬ Андрій

ORCID ID: https://orcid.org/0000-0003-3311-9350

аспірант Львівської національної

академії мистецтв (ЛНАМ)

вул. Кубійовича, 38, 79011, м. Львів, Україна

Анотація. Актуальність статті полягає в першій спробі комплексного висвітлення ілюстрування дитячих книг молодими митцями, випускниками Львівської національної академії мистецтв, у застосуванні ними нових технік комп’ютерної графіки і мішаних способів. Метою є проаналізувати графічні твори окремих ілюстраторів, випускників ЛНАМ, початку ХХІ ст. Простежити спільні і відмінні риси між митцями, а це високий професійний мистецький рівень зображуваного, самобутній і неповторний стиль та манеру виконання малюнків, де присутня фантастичність, велика казковість.

Методи дослідження — емпіричні, спостереження та опис, теоретичний, що передбачає аналіз, абстрагування, синтез та узагальнення. Розгляд книг та визначення графічного вирішення, опис структурно-композиційних елементів. Проведення аналізу відмінного графічного виконання та узагальнених висновків.

Особливий ілюстративний матеріал в сучасних умовах книговидання для дітей дошкільного та молодшого шкільного віку, коли митець є своєрідним режисером свого техніко-стилістичного виконання. Манера виконання зображуваного є індивідуальним рішенням художника, що виражає митця та випливає з технічного і програмного оснащення.

Дитяче видання є результатом спільної праці художників і видавців.

Результати дослідження можуть бути використані у навчальних, пізнавальних цілях широкої авдиторії та слугувати основою наступних ґрунтовних досліджень.

Ключові слова: ілюстрація, дитяча книга, художники-графіки випускники Львівської національної академії мистецтв (ЛНАМ), видавництва, художня манера, стиль, техніки.

Надійшла 25.09.2019

Список використаних джерел

  1. Львівська Національна Академія Мистецтв ЛНАМ. URL: http://www.lnam.edu.ua/ (06-04-18).
  2. Буквоїд. Культура. URL: http://bukvoid.com.ua /events/culture/2014/05/16/073736.html (10-05-19).
  3. Зографос. Ілюстрації. URL: http: zografos.org.ua/illustrations.html (20-05-19).
  4. Видавництво Старого Лева. URL: http://starylev.com.ua/index.php?route=site/authors/view&author_id=155 (02-04-17).
  5. Художник як співавтор. Літакцент. URL: http://litakcent.com/2011/09/13/hudozhnyk-jak-spivavtor/ (03-02-19).
  6. Балуцька Леся: Українська дитяча книжка: проблеми кількості та якості Майбутнє твориться в дитинстві. ПОСТУП. URL: http://postup.brama.com/usual.php?what =64152.
  7. Огар Емілія. Культура сучасної дитячої книжки. Ви­дав­нича галузь і кадри: досягнення, проблеми, пер­спек­тиви: Науково-практ. зб. Львів: Аз-Арт, 2002. С. 138—147.
  8. Тесленко Інна. Дитяча книга: деградує чи прорветься Україна? ІА ZIK. URL: http://zik.ua/ua/news/ 2013/05/11/406820.

читати публікацію»

Наші автори
Особистісно-духовний розвиток засобами образотворчого мистецтва
У статті розглядається проблема втілення образу матері у творах образотворчого мистецтва з точки зору впливу на різні напрями особистісно-духовного розвитку людини. Зокрема, образ матері представлено у міфологічному, сакральному, мистецькому аспектах через репрезентацію відповідних творів образотворчого мистецтва (іконопис, живопис, скульптура). Зміст статті може успішно використовуватися студентами і викладачами різноманітних навчальних закладів у підготовці та проведенні занять з образотворчого мистецтва, а також у факультативній та позаурочній роботі.
Читати »

Польові дослідження російських і білоруських етнологів та етнолінгвістів на теренах Полісся України у 1945—1980-х рр.
На великому літературному матеріалі комплексно охарактеризовано польові дослідження території Полісся України, проведені в 1945—1980-х рр. співробітниками російських і білоруських етнологічних осередків, а також московськими етнолінгвістами та представниками інших народознавчих центрів Росії, України та Білорусі у рамках реалізації програми «Полесского этнолингвистического атла­са». Особлива увага звернена на їхню географію, методику проведення, тематику та наукові результати.
Читати »

Феміністська парадигма в культурній та соціальній антропології: західний досвід
У статті представлено докладний критичний огляд класичних праць в ділянці феміністської антропології; авторка висвітлює процес становлення та розвитку феміністської методології в культурній та соціальній антропології Західної Європи та США. Авторка послідовно висвітлює та порівнює ідеї, погляди та аргументи провідних дослідників, аналізує сутність наукових дискусій навколо ключових тем феміністського аналізу культури (про причини та механізми субординації та маргіналізації жінок), простежує еволюцію основних понять та теоретичних підходів феміністської антропології протягом 1970—1990-х років. Стаття дозволяє зрозуміти витоки сучасних гендерних студій в етнографічних дослідженнях.
Читати »