2009 рік, випуск 1-2

2009_1-2

Зміст

Павлюк С. Громадянська одержимiсть Григорiя Дем’яна. С. 2-3
читати »

Сокiл Г., Сокiл В. Життя i праця на утвердження української нацiї. С. 4-13
читати »

Гвоздевич С. Учитель вiд Бога. С. 14-16
читати »

Костик В. Григорiй Дем’ян i Буковина. С. 17-18
читати »

Кассараба М. Праця на благо української культури. Слово про визначного iсторика i фольклориста Григорiя Дем’яна. С. 19-26
читати »

Без автора Вiтальнi адреси, телеграми з нагоди ювiлею Григорiя Дем’яна. С. 27-31
читати »

Сокiл В. Щоденники експедицiйної роботи Григорiя Дем’яна Вступна стаття та пiдготовка текстiв Василя Сокола. С. 32-90
читати »

Сокiл В. Голодомори в Українi: три ланки одного iсторичного ланцюга. С. 91
читати »

Арсенич П. Михайло Горбовий як український сiчовий стрiлець i громадсько-полiтичний дiяч. С. 102-107
читати »

Шумада Н. Ще кiлька фольклоризованих пiсень. С. 108-109
читати »

Давидюк В. “Як ще не було з початку свiта…” (Свiтотворчi мотиви в житловому просторi українцiв Полiсся й Карпат). С. 110-114
читати »

Буряк В. Еволюцiя мiфоархетипiв у сучасному iнтелектуально-свiдомiсному контекстi. С. 115-129
читати »

Iльницький М. “Горiла сосна…”: модифiкацiя символiв вогню i води в народнiй пiснi”. С. 130-134
читати »

Дмитренко М. Українськi народнi iсторичнi пiснi як об’єкт дослiдження. С. 135-146
читати »

Сокiл Г. Галицькi фольклористи та їхнi записи усної словесностi. С. 147-158
читати »

Магас Г. До iсторiї фольклористичного дослiдження Стрийщини. С. 159-166
читати »

Демедюк М. Нацiональна специфiка персонажної системи українських народних казок: образ богатиря-добровольця. С. 167-173
читати »

Качмар М. Культурологiчнi мотиви українських етiологiчних легенд. С. 174-183
читати »

Чiкало О. Iсторичнi пiснi-хронiки ХХ ст.: традицiйнiсть сюжетики та iнновацiйнiсть iдейно-тематичного змiсту. С. 184-190
читати »

Бокало I. Концепт роду в українських народних пiснях про кохання. С. 191-196
читати »

Качкан В. Франкознавство Iвана Бiлинкевича: цiхи – за епiстолярiєм. С. 197-209
читати »

Мишанич C. Джерела Стусового “самособоюнаповнення”. С. 210-224
читати »

Антофiйчук В. Християнський контекст творчостi Лесi Українки. С. 225-229
читати »

Сокiл Н. Метафоричнi мiкротопонiми Центральної Бойкiвщини: етнолiнгвiстична вiзiя. С. 230-238
читати »

Никорак О. Тканини для спiдниць Захiдного Полiсся й Волинi. С. 239-259
читати »

Худаш М. Iз моїх спогадiв про доктора фiлологiчних наук Степана Васильовича Щурата. С. 260-280
читати »

Гвоздевич С. З архiву Iвана Вагилевича. С. 281-284
читати »

Горбатюк О. Лiтопис бойкiвського села. С. 285-285
читати »

Iваннiкова Л. Цiкаве дослiдження фольклору Слобiдської України. С. 286-288
читати »

Костик Л. Степан Бандера та його родина в народних пiснях, переказах та спогадах / Записи та упоряд. Григорiя Дем’яна.– Львiв, 2006.– 568 с.. С. 289-289
читати »

Дмитренко М. Народнi пiснi з голосу Параски Павлюк / Зiбрав та упоряд. Василь Сокiл.– Львiв, 2009.– 208 с. С. 290-290
читати »

Коваль Г. Дослiдники українського фольклору: невiдоме та маловiдоме.– К.: Видавець Микола Дмитренко, 2008.– 384 с. С. 291-291
читати »

Сокiл Г. Людмила Iваннiкова. Фольклористика Пiвдня України: сторiнки iсторiї.– Запорiжжя, 2008.– 292 с. С. 292-292
читати »

Наші автори
Хто ж записав «Народнїй калєндар у Ровенськім повітї Волинської губернії»?
На основі аналізу наукового доробку і творчого шляху Василя Доманицького доводиться: дослідник ніколи не відвідував Рівненський повіт Волинської губернії, отже й не збирав етнографічні та фольклорні матеріали на його території. «Народнїй калєндар у Ровенськім повітї…» та інші етнографічні праці, що стосуються традиційно-побутової культури населення цього краю, вчений підготував на основі народознавчих джерел, які в середині XIX ст. зібрав Василь Абрамович — священик села Яполоті, нині Костопільського району Рівненської області.
Читати »

Традиційний народний одяг великобичківських гуцулів ХІХ — першої половини ХХ ст.
На основі польового матеріалу, наявної літератури, фондових зібрань етнографічних, історико-культурних та крає­знавчих музеїв області автор комплексно аналізує народний одяг великобичківських гуцулів. Докладно описує жіночі та чоловічі комплекси вбрання досліджуваного регіону. При їх характеристиці основна увага звертається на деталі крою окремих компонентів вбрання, подається рисунок крою жіночої сорочки.
Читати »

Демоніум бойків: категорії «нечистих» покійників
Особливості традиційних демонологічних уявлень бойків про так званих нечистих («безпірних») мерців; на основі польових матеріалів та етнологічної літератури виділяється низка їх категорій; аналізуються особливі прикмети, риси поведінки та функції цих персонажів народної демонології.
Читати »