2009 рік, випуск 1-2

2009_1-2

Зміст

Павлюк С. Громадянська одержимiсть Григорiя Дем’яна. С. 2-3
читати »

Сокiл Г., Сокiл В. Життя i праця на утвердження української нацiї. С. 4-13
читати »

Гвоздевич С. Учитель вiд Бога. С. 14-16
читати »

Костик В. Григорiй Дем’ян i Буковина. С. 17-18
читати »

Кассараба М. Праця на благо української культури. Слово про визначного iсторика i фольклориста Григорiя Дем’яна. С. 19-26
читати »

Без автора Вiтальнi адреси, телеграми з нагоди ювiлею Григорiя Дем’яна. С. 27-31
читати »

Сокiл В. Щоденники експедицiйної роботи Григорiя Дем’яна Вступна стаття та пiдготовка текстiв Василя Сокола. С. 32-90
читати »

Сокiл В. Голодомори в Українi: три ланки одного iсторичного ланцюга. С. 91
читати »

Арсенич П. Михайло Горбовий як український сiчовий стрiлець i громадсько-полiтичний дiяч. С. 102-107
читати »

Шумада Н. Ще кiлька фольклоризованих пiсень. С. 108-109
читати »

Давидюк В. “Як ще не було з початку свiта…” (Свiтотворчi мотиви в житловому просторi українцiв Полiсся й Карпат). С. 110-114
читати »

Буряк В. Еволюцiя мiфоархетипiв у сучасному iнтелектуально-свiдомiсному контекстi. С. 115-129
читати »

Iльницький М. “Горiла сосна…”: модифiкацiя символiв вогню i води в народнiй пiснi”. С. 130-134
читати »

Дмитренко М. Українськi народнi iсторичнi пiснi як об’єкт дослiдження. С. 135-146
читати »

Сокiл Г. Галицькi фольклористи та їхнi записи усної словесностi. С. 147-158
читати »

Магас Г. До iсторiї фольклористичного дослiдження Стрийщини. С. 159-166
читати »

Демедюк М. Нацiональна специфiка персонажної системи українських народних казок: образ богатиря-добровольця. С. 167-173
читати »

Качмар М. Культурологiчнi мотиви українських етiологiчних легенд. С. 174-183
читати »

Чiкало О. Iсторичнi пiснi-хронiки ХХ ст.: традицiйнiсть сюжетики та iнновацiйнiсть iдейно-тематичного змiсту. С. 184-190
читати »

Бокало I. Концепт роду в українських народних пiснях про кохання. С. 191-196
читати »

Качкан В. Франкознавство Iвана Бiлинкевича: цiхи – за епiстолярiєм. С. 197-209
читати »

Мишанич C. Джерела Стусового “самособоюнаповнення”. С. 210-224
читати »

Антофiйчук В. Християнський контекст творчостi Лесi Українки. С. 225-229
читати »

Сокiл Н. Метафоричнi мiкротопонiми Центральної Бойкiвщини: етнолiнгвiстична вiзiя. С. 230-238
читати »

Никорак О. Тканини для спiдниць Захiдного Полiсся й Волинi. С. 239-259
читати »

Худаш М. Iз моїх спогадiв про доктора фiлологiчних наук Степана Васильовича Щурата. С. 260-280
читати »

Гвоздевич С. З архiву Iвана Вагилевича. С. 281-284
читати »

Горбатюк О. Лiтопис бойкiвського села. С. 285-285
читати »

Iваннiкова Л. Цiкаве дослiдження фольклору Слобiдської України. С. 286-288
читати »

Костик Л. Степан Бандера та його родина в народних пiснях, переказах та спогадах / Записи та упоряд. Григорiя Дем’яна.– Львiв, 2006.– 568 с.. С. 289-289
читати »

Дмитренко М. Народнi пiснi з голосу Параски Павлюк / Зiбрав та упоряд. Василь Сокiл.– Львiв, 2009.– 208 с. С. 290-290
читати »

Коваль Г. Дослiдники українського фольклору: невiдоме та маловiдоме.– К.: Видавець Микола Дмитренко, 2008.– 384 с. С. 291-291
читати »

Сокiл Г. Людмила Iваннiкова. Фольклористика Пiвдня України: сторiнки iсторiї.– Запорiжжя, 2008.– 292 с. С. 292-292
читати »

Наші автори
Особливості формування ідентифікаційного простору України наприкінці ХХ — на поч. ХХІ ст.: конфесійний аспект
У статті розглядаються особливості формування ідентифікаційного простору України кін. ХХ — поч. XXI ст., зокрема аналізуються перспективи участі Церкви у становленні української громадянської нації в умовах поліконфесійного суспільства. Автор намагається поєднати макроі мікропідходи, приділяючи особливу увагу аналізу повсякденного життєвого досвіду сучасних українців із широким використанням авторських емпіричних досліджень.
Читати »

Хто ж записав «Народнїй калєндар у Ровенськім повітї Волинської губернії»?
На основі аналізу наукового доробку і творчого шляху Василя Доманицького доводиться: дослідник ніколи не відвідував Рівненський повіт Волинської губернії, отже й не збирав етнографічні та фольклорні матеріали на його території. «Народнїй калєндар у Ровенськім повітї…» та інші етнографічні праці, що стосуються традиційно-побутової культури населення цього краю, вчений підготував на основі народознавчих джерел, які в середині XIX ст. зібрав Василь Абрамович — священик села Яполоті, нині Костопільського району Рівненської області.
Читати »

Польові дослідження російських і білоруських етнологів та етнолінгвістів на теренах Полісся України у 1945—1980-х рр.
На великому літературному матеріалі комплексно охарактеризовано польові дослідження території Полісся України, проведені в 1945—1980-х рр. співробітниками російських і білоруських етнологічних осередків, а також московськими етнолінгвістами та представниками інших народознавчих центрів Росії, України та Білорусі у рамках реалізації програми «Полесского этнолингвистического атла­са». Особлива увага звернена на їхню географію, методику проведення, тематику та наукові результати.
Читати »