« 2017. № 4 (136)

Народознавчі зошити. 2017. № 4 (136). С. 914–919

УДК 73(477)

DOI https://doi.org/10.15407/nz2017.04.914

ПЛАСТИКА В МИСТЕЦТВІ УКРАЇНИ

Гула Євген Петрович — професор кафедри рисунка та живопису

Київського національного університету технологій та дизайну,

український живописець і графік. Член Національної Спілки художників України.

вул. Немировича-Данченка, 2, 01011, Київ, Україна

Контакти: тел. +38044-256-29-75; e-mail: knutd@knutd.edu.ua

Анотація. На прикладі історичного розвитку та сучасного стану віт­чизняних пластичних мистецтв проаналізована еволюція пластики від наскельного живопису до фундаменту будь­якої мистецької творчості.

Ключові слова: живопис, скульптура, графіка, пластика, мистецтво, пластична анатомія, академічний малюнок.

Надійшла 22.06.2017

Список використаних джерел:

  1. Арнхейм Р. Искусство и визуальное восприятие / Р. Арнхейм. — Москва : Прогресс, 1974. — 390 с.
  2. Калашнікова О.А. Зображальний аспект візуальної мови графічного дизайну (на матеріалі плаката) : автореф. дис. … канд. мистецтвознав.: 17.00.07 / О.А. Калашнікова ; Харківська держ. академія дизайну і мистецтва. — Харків, 2011. — 20 с.
  3. Лагутенко О.А. Українська графіка першої третини ХХ століття: загальноєвропейські тенденції та національні особливості розвитку : дис… д­ра мистецтвознав.: 17.00.05 / Лагутенко Ольга Андріївна ; Нац. акад. образотворчого мистецтва і архітектури. — Київ, 2008. — 429 с.
  4. Роготченко О. Аналіз особливостей розвитку образотворчого мистецтва радянської України 30—40­х років ХХ ст. / О. Роготченко // Вісник Львівської ака­демії мистецтв. — Львів, 2003. — Вип. 14. — С. 236 — 256.
  5. Роготченко О. Національний за формою, соціалістичний за змістом О. Роготченко // МІСТ: Мистецтво, історія, сучасність, теорія: Зб. наук.­теор. пр. — Київ, 2003. — Вип. 2. — С. 147—163.
  6. Роготченко О. Пластична анатомія у контексті розвитку сучасної вітчизняної образотворчості / О. Роготченко // МІСТ: Мистецтво, історія, сучасність, теорія. — 2012. — Вип. 8. — С. 279—306.
  7. Роготченко О. Політичні та соціально­економічні умови розвитку українського мистецтва в період тоталітарного режиму 1930—1950­х років / О. Роготченко // Мистецтвознавство України: Зб. наукових праць. — Київ, 2003. — Вип. 3. — С. 174—282.
  8. Ростовцев Н.Н. Очерки по истории методов преподавания рисунка / Н.Н. Ростовцев. — Москва : Изобразительное искусство, 1983. — 288 с.
  9. Сбитнева Н.Ф. «Коммерческий» стиль в графическом дизайне: особенности и перспективы развития / Н.Ф. Сбитнева // Вісник Харківської державної ака­демії дизайну і мистецтв. Мистецтвознавство. Архітектура. — 2007. — № 6. — С. 153—163.
  10. Цинковська І. Український плакат періоду Великої Вітчизняної війни у фондах Національної бібліотеки України імені В.І. Вернадського / І. Цинковська, Г. Юхимець // Історія України. Маловідомі імена, події, факти: зб. наукових статей. — 2004. — Вип. 26. — С. 120—133.
  11. Википедия. Свободная энциклопедия. — [Электронный ресурс]. — Режим доступа: https://ru.wikipedia.org.
  12. Всеобщая история искусств. — Т. 4. Искусство 17—18 веков. — [Электронный ресурс]. — Режим доступа: http://artyx.ru.
  13. Всеобщая история искусств. — Том 5. Искусство 19 века. — [Электронный ресурс]. — Режим доступа: http://artyx.ru.
  14. Кайзер А. Творчество духа Феномен Александра Архипенко / А. Кайзер // Третьяковская галерея. — 2013. — № 4. — [Электронный ресурс]. — Режим доступа: http://www.tg­m.ru.
  15. Мізинська стоянка — найвідоміша стоянка палеолітичної доби // Ipress.ua. — [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://ipress.ua.
  16. Національний історико­археологічний заповідник «Ка­м’я­на Могила». — [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://ua.stonegrave.org.
  17. Перший Усатівський курганний могильник // Прадідівська слава. Українські пам’ятки. — [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://www.pslava.info.

читати публікацію»

Наші автори
Традиційний народний одяг великобичківських гуцулів ХІХ — першої половини ХХ ст.
На основі польового матеріалу, наявної літератури, фондових зібрань етнографічних, історико-культурних та крає­знавчих музеїв області автор комплексно аналізує народний одяг великобичківських гуцулів. Докладно описує жіночі та чоловічі комплекси вбрання досліджуваного регіону. При їх характеристиці основна увага звертається на деталі крою окремих компонентів вбрання, подається рисунок крою жіночої сорочки.
Читати »

Головний командир УПА Роман Шухевич у фольклорній прозі Яворівщини
Із великого масиву повстанського героїчного епосу, що його автор записав на Яворівщині, виділено й проаналізовано тематичну групу мотивів про Головного командира УПА Романа Шухевича. Переважна більшість цих творів виникла й стала активно побутувати вже в часи відновленої у 1991 р. української державності, оскільки тепер з’явилися сприятливі для цього умови. Майже усі зафіксовані у цій місцевості народні оповідання про Р. Шухевича виводяться із поетичного вимислу, що засвідчує вагоме суспільно-політичне й художньо-естетичне значення цієї особи. Сам генерал постає в образі опоетизованого й уславленого національного героя — ідеалізованого борця за самостійну Україну, улюбленця широких народних мас.
Читати »

Польові дослідження російських і білоруських етнологів та етнолінгвістів на теренах Полісся України у 1945—1980-х рр.
На великому літературному матеріалі комплексно охарактеризовано польові дослідження території Полісся України, проведені в 1945—1980-х рр. співробітниками російських і білоруських етнологічних осередків, а також московськими етнолінгвістами та представниками інших народознавчих центрів Росії, України та Білорусі у рамках реалізації програми «Полесского этнолингвистического атла­са». Особлива увага звернена на їхню географію, методику проведення, тематику та наукові результати.
Читати »