« 2018. № 2 (140)

Народознавчі зошити. 2018. № 2 (140). С. 463–468

УДК 738.031.4:378.091.31(477.86-21)

DOI https://doi.org/10.15407/nz2018.02.463

Надійшла 20.02.2018

ТРАДИЦІЙНА КЕРАМІКА В СИСТЕМІ ХУДОЖНЬОЇ ОСВІТИ (на прикладі Косівського державного інституту прикладного та декоративного мистецтва ім. Василя Касіяна Львівської національної академії мистецтв)

ORCID ID: https://orsid.org/0000-0001-6936-0328

Мотиль Романа Ярославівна, канд. мистецтв. старший науковий співробітник

Іститут народознавства Національної академії наук України,

відділ народного мистецтва,

доцент

Інститут архітектури Національного Університету «Львівська політехніка»,

кафедра Дизайну та основ архітектури,

Львів-центр, проспект Свободи, 15, 79000, Львів, Україна

мистецтвознавець, викладач

Контакти: (067)6708698; e-mail: romana_motyl@ukr.net

Анотація. Висвітлюється роль народних традицій у процесі передачі професійних гончарських знань на відділі художньої кераміки Косівського державного інституту прикладного та декоративного мистецтва ім. Василя Касіяна Львівської національної академії мистецтв. Проаналізовані умови й обставини, за яких відбувається форма навчання, вказано на окремі регіональні особливості цього процесу.

Ключові слова: народні традиції, художня кераміка, гончарство, освіта, Косівський державний інститут прикладного та декоративного мистецтва ім. Василя Касіяна Львівської національної академії мистецтв.

Список використаних джерел

  1. Гринюк М.М. Роль традицій в професійному мистецтві / Марія Миколаївна Гринюк // Мистецькі студії’02. — Косів : Писаний камінь, 2002. — С. 35—39.
  2. Іванчук М.М. Використання творчих здобутків Михайла Кікотя в навчальному процесі / Марія Іваничук // Мистецькі студії’02. — Косів : Писаний камінь, 2002. — С. 55—59.
  3. Колос Г.М. Питання стильового спрямування навчального процесу на відділі художньої кераміки Косівського коледжу ім. В.І. Касіяна / Григорій Колос // Мистецькі студії’02. — Косів : Писаний камінь, 2002. — С. 51—54.
  4. Косівський коледж прикладного та декоративного мистецтва. Кераміка 40. Каталог / автор-упоряд. Іванчук М.М., Коб’юк А.Д. — Косів : ККПДМ ім. В.І. Касіяна, 1999. — 24 с.
  5. Кушнір О. Роль відділу художньої кераміки Косівського інституту прикладного та декоративного мистецтва у збереженні й розвитку традицій виготовлення та декорування народної кераміки Гуцульщини / Олександра Кушнір // Вісник Львівської національної академії мистецтв. — Вип. 30. — С. 62—71.
  6. ЛащукЮ.Ф. Вопрос подготовки кадров для народных художественных промыслов / Ю.Ф. Лащук // Проблемы народного искусства: сб. статей. — Москва : Изобразительное искусство, 1982. — С. 113—123.
  7. Лащук Ю. Українські гончарі / Юрій Лащук. — Київ, 1968. — 40 с.
  8. Сакович І.В. Народні художні традиції в українській народній промисловості / І.В. Сакович. — Київ : Наукова думка, 1975. — 181 с.
  9. Слободян О. Майстри косівського гончарства другої половини ХХ століття / Олег Слободян // Вісник Львівської національної академії мистецтв. —Львів, 2007. — Спецвипуск ІІІ. — С. 117—128.
  10. Соломченко О.Г. Сучасні художні промисли Прикарпаття / О.Г. Соломченко. — Київ : Знання, 1979. — 32 с.
  11. Сусак К.Р. Косівське училище прикладного та декоративного мистецтва: становлення фахової школи та перспективи розвитку / Катерина Сусак // Мистецькі студії’02. — Косів : Писаний камінь, 2002. — С. 4—9.

читати публікацію»

Наші автори
Демоніум бойків: категорії «нечистих» покійників
Особливості традиційних демонологічних уявлень бойків про так званих нечистих («безпірних») мерців; на основі польових матеріалів та етнологічної літератури виділяється низка їх категорій; аналізуються особливі прикмети, риси поведінки та функції цих персонажів народної демонології.
Читати »

Особливості формування ідентифікаційного простору України наприкінці ХХ — на поч. ХХІ ст.: конфесійний аспект
У статті розглядаються особливості формування ідентифікаційного простору України кін. ХХ — поч. XXI ст., зокрема аналізуються перспективи участі Церкви у становленні української громадянської нації в умовах поліконфесійного суспільства. Автор намагається поєднати макроі мікропідходи, приділяючи особливу увагу аналізу повсякденного життєвого досвіду сучасних українців із широким використанням авторських емпіричних досліджень.
Читати »

Особистісно-духовний розвиток засобами образотворчого мистецтва
У статті розглядається проблема втілення образу матері у творах образотворчого мистецтва з точки зору впливу на різні напрями особистісно-духовного розвитку людини. Зокрема, образ матері представлено у міфологічному, сакральному, мистецькому аспектах через репрезентацію відповідних творів образотворчого мистецтва (іконопис, живопис, скульптура). Зміст статті може успішно використовуватися студентами і викладачами різноманітних навчальних закладів у підготовці та проведенні занять з образотворчого мистецтва, а також у факультативній та позаурочній роботі.
Читати »