« 2018. № 2 (140)

Народознавчі зошити. 2018. № 2 (140). С. 454–462

УДК 612.01

DOI https://doi.org/10.15407/nz2018.02.454

Надійшла 15.02.2018

ФОРМУВАННЯ ЕТНОХУДОЖНЬОЇ КУЛЬТУРИ СТУДЕНТІВ В СФЕРІ ДЕКОРАТИВНО-ПРИКЛАДНОГО МИСТЕЦТВА

Моїсей Людмила Володимирівна, доктор історії,

науковий співробітник,

Інститут культурної спадщини Академії наук Молдови

Stefan cel Mare 1, Bd., MD – 20001, Chisinau, Moldova.

Контакти: e-mail ludmillaturcan@yahoo.com

 

Бабіна Юліана Іванівна, докторант кафедри педагогіки,

Державний педагогічний університет ім. І. Крянге, Кишинів, Молдова

вул. Иона Крянгэ 1, MD – 2069, Кишинів, Молдова.

Контакти: e-mail moldova@sputnik.md

Анотація.  Актуальність дослідження полягає в тому, що на сучасному етапі розвитку європейського суспільства та вищої художньої освіти відбулися суттєві зміни. Опираючись на вікові інтерференції на пострадянському просторі в сфері науки, мистецтва і народних традицій, в педагогічній практиці вчених-педагогів все частіше турбують питання етнохудожньої культури учнів.

Ключові слова: етнохудожня культура, етнорегіональна культура, етнопедагогічна культура, студенти, компонент, етнохудожня підготовка.

Список використаних джерел

  1. Бабина Ю.И. Внедрение традиционных орнамен­таль­ных мотивов в рамках фабричного производства ковров в Республике Молдова. Актуальные научные исследования в современном мире: ХХІ Междунар. научн. конф., 26—27 января 2017 г., Переяслав-Хмельницкий / Ю.И. Бабина // Сб. научных трудов. — Переяслав-Хмельницкий, 2017. — Вып. 1 (21). — Ч. 5. — С. 142—148.
  2. Бабина Ю. Развитие молдавского ковра в современной индустриальной системе Республики Молдова (на примере АО «Флоаре-Карпет») / Ю.И. Бабина // Научные исследования, Российский научно-исследо­вательский журнал. — 2016. — № 10 (11). — С. 101—104.
  3. Зеленчук В. Коворул молдовенеск. Альбом / В. Зеленчук, Е. Постолаки. — Кишинэу : Тимпул, 1990. — 132 с.
  4. Antonesei L. Modernitatea, globalizarea şi dialogul culturilor private din perspectiva educației culturale / L. Antonesei // O nouă provocare pentru educație: interculturalitatea. — 2001. — P. 12—20.
  5. Arbuz-Spătari O. Dezvoltarea creativității artistice la stu­denți în cadrul cursului de artă textilă / O. Arbuz-Spătari, A. Simac. — Chişinău : Goromont-Studio, 2012. — 250 p.
  6. Moisei L. Ornamentica ţesăturilor tradiţionale din Repu­blica Moldova. Teza de doctor în istorie / L. Moisei. — Chişinău, 2015. — 196 р.
  7. Postolachi E. Modificări în arta covorului moldovenesc (sec. XX) / E. Postolachi // Buletinul Ştiinţific al Muzeului Naţional de Etnografie şi Istorie Naturală a Moldovei. — Chişinău, 2010. — Vol. 13 (26). — P. 119—129.
  8. Simac A. Tapiseria contemporană din Republica Moldova (Evoluţia tapiseriei contemporane din Republica Moldova în anii 1960—2000) / A. Simac. — Chişinău : Știința, 2001. — 160 p.
  9. Stoica G. Scoarţele moldoveneşti. Între popular şi Artizanal / G. Stoica // Buletinul Ştiinţific al Muzeului Naţional de Etnografie şi Istorie Naturală a Moldovei. — Chişinău, 2010. — Vol. 13 (26). — P. 23—33.
  10. www.floare-carpet.md.

читати публікацію»

Наші автори
Особливості формування ідентифікаційного простору України наприкінці ХХ — на поч. ХХІ ст.: конфесійний аспект
У статті розглядаються особливості формування ідентифікаційного простору України кін. ХХ — поч. XXI ст., зокрема аналізуються перспективи участі Церкви у становленні української громадянської нації в умовах поліконфесійного суспільства. Автор намагається поєднати макроі мікропідходи, приділяючи особливу увагу аналізу повсякденного життєвого досвіду сучасних українців із широким використанням авторських емпіричних досліджень.
Читати »

Головний командир УПА Роман Шухевич у фольклорній прозі Яворівщини
Із великого масиву повстанського героїчного епосу, що його автор записав на Яворівщині, виділено й проаналізовано тематичну групу мотивів про Головного командира УПА Романа Шухевича. Переважна більшість цих творів виникла й стала активно побутувати вже в часи відновленої у 1991 р. української державності, оскільки тепер з’явилися сприятливі для цього умови. Майже усі зафіксовані у цій місцевості народні оповідання про Р. Шухевича виводяться із поетичного вимислу, що засвідчує вагоме суспільно-політичне й художньо-естетичне значення цієї особи. Сам генерал постає в образі опоетизованого й уславленого національного героя — ідеалізованого борця за самостійну Україну, улюбленця широких народних мас.
Читати »

Традиційний народний одяг великобичківських гуцулів ХІХ — першої половини ХХ ст.
На основі польового матеріалу, наявної літератури, фондових зібрань етнографічних, історико-культурних та крає­знавчих музеїв області автор комплексно аналізує народний одяг великобичківських гуцулів. Докладно описує жіночі та чоловічі комплекси вбрання досліджуваного регіону. При їх характеристиці основна увага звертається на деталі крою окремих компонентів вбрання, подається рисунок крою жіночої сорочки.
Читати »