« 2018. № 4 (142)

Народознавчі зошити. 2018. № 4 (142). С. 871–874

УДК 391(477):687.016

DOI https://doi.org/10.15407/nz2018.04.871

Надійшла 27.03.2018

ВОЛИНСЬКИЙ ЕТНІЧНИЙ КОСТЮМ В ФОРМОТВОРЕННІ УКРАЇНСЬКОЇ МОДИ

Винокур Олена – аспірантка Київського Національного

Університету Культури і Мистецтв

Вул. Євгена Коновальця, 36, Київ, 01601

Контакти: тел. 0687085858; е–mail Olena@gmail.com

Анотація. Окреслено актуальну проблематику українського етнодизайну як виду художньо-проектного засобу, який оснований на мистецьких засадах автентичного волинського костюма та інноваційних технологіях дизайну одягу. Подано результати дослідження етнодизайну як відображення волинського етнічного костюма в формотворенні сучасної української індустрії моди, а, зокрема, можливість втілення волинських етномистецьких традицій при розробці та виготовленні різних видів сучасного українського одягу. Трендами останніх років стало повернення до етнічного волинського костюма у поєднанні з сучасними модними тенденціями одягу і провідними технологіями. Етнічні волинські мотиви знайшли відображення на прикладах творчих колекцій українських дизайнерів одягу.

Ключові слова: волинський етнічний костюм, етнодизайн одягу, сучасна індустрія моди, дизайнери одягу, модні тенденції, етностиль.

Список використаних джерел

  1. Кара-Васильєва Т. Українська вишивка / Т. Кара-Ва­сильєва, А. Чорноморець. — Київ : Либідь, 2005. — С. 54—55, 82—83.
  2. Красная нива. — Вип. 30. — 1924.
  3. Криволапов М. Художня критика і проблеми осмислення мистецької спадщини / М. Криволапов // Мис­тецтво Ук­ра­їни. — Вип. 1. — Київ : Спалах, 2000. — С. 11—12.
  4. Ніколаєва Т. Український костюм. Надія на ренессанс / Т. Ніколаєва. — Київ, 2005. — С. 289—296.
  5. Тименко В. Професійна дизайн-освіта: теорія і практика художньої обробки деревини / В. Тименко, В. Си­до­ренко. — Київ : Педагогічна думка, 2007. — С. 288.
  6. Український О. Прилучення учнів, дизайн-освіта / О. Український. — Вип. 1. — Київ, 2001. — С. 11—12.
  7. Богомаз О. Український стиль в одязі: як виглядати елегантно [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://www.epochtimes.com.ua.
  8. Від шаровар до камуфляжу з вишивкою: сучасне етно від українських дизайнерів [Електронний ресурс]. — Режим доступу до ресурсу: http://espreso.tv.
  9. Закономірності розвитку етнодизайну [Електронний ресурс] / В. Туташинський. — Режим доступу до ресурсу: http://lib.iitta.gov.ua.
  10. Український стиль в одязі: як виглядати елегантно [Електронний ресурс] / О. Богомаз. — Режим доступу до ресурсу: http://www.epochtimes.com.ua.

читати публікацію»

Наші автори
Хто ж записав «Народнїй калєндар у Ровенськім повітї Волинської губернії»?
На основі аналізу наукового доробку і творчого шляху Василя Доманицького доводиться: дослідник ніколи не відвідував Рівненський повіт Волинської губернії, отже й не збирав етнографічні та фольклорні матеріали на його території. «Народнїй калєндар у Ровенськім повітї…» та інші етнографічні праці, що стосуються традиційно-побутової культури населення цього краю, вчений підготував на основі народознавчих джерел, які в середині XIX ст. зібрав Василь Абрамович — священик села Яполоті, нині Костопільського району Рівненської області.
Читати »

Польові дослідження російських і білоруських етнологів та етнолінгвістів на теренах Полісся України у 1945—1980-х рр.
На великому літературному матеріалі комплексно охарактеризовано польові дослідження території Полісся України, проведені в 1945—1980-х рр. співробітниками російських і білоруських етнологічних осередків, а також московськими етнолінгвістами та представниками інших народознавчих центрів Росії, України та Білорусі у рамках реалізації програми «Полесского этнолингвистического атла­са». Особлива увага звернена на їхню географію, методику проведення, тематику та наукові результати.
Читати »

Традиційний народний одяг великобичківських гуцулів ХІХ — першої половини ХХ ст.
На основі польового матеріалу, наявної літератури, фондових зібрань етнографічних, історико-культурних та крає­знавчих музеїв області автор комплексно аналізує народний одяг великобичківських гуцулів. Докладно описує жіночі та чоловічі комплекси вбрання досліджуваного регіону. При їх характеристиці основна увага звертається на деталі крою окремих компонентів вбрання, подається рисунок крою жіночої сорочки.
Читати »