« 2017. № 5 (137)

Народознавчі зошити. 2017. № 5 (137). С. 1079—1085

УДК: 75.071.1.4:082.2](477.83­25)О.Дмитренко

DOI https://doi.org/10.15407/nz2017.05.1079

ЖИТТЄВІ ТА ТВОРЧІ ІМПРОВІЗАЦІЇ ОЛЕКСАНДРА ДМИТРЕНКА (З НАГОДИ 70-РІЧНОГО ЮВІЛЕЮ МИТЦЯ)

Козакевич Олена Романівна кандидат мистецтвознавства, науковий співробітник

відділу народного мистецтва

Інституту народознавства

Національної академії наук України,

проспект Свободи, 15, м. Львів, 79000, Україна

Контакти: (067)2703221; e-mail: ina@mail.lviv.ua

Анотація: Олександр Іванович Дмитренко — український художник, викладач Львівської Національної академії мистецтв — у 2017 році відсвяткував свій 70­річний ювілей. У статті розглянуто основні життєві віхи митця, визначено ключові події та персоналії, що відіграли провідну роль у виборі професії.

Ключові слова: Олександр Дмитренко, педагог, художник, живопис, пленер, виставки, творчість, мистецтво.

Надійшла 26.07.2017

читати публікацію»

Наші автори
Хто ж записав «Народнїй калєндар у Ровенськім повітї Волинської губернії»?
На основі аналізу наукового доробку і творчого шляху Василя Доманицького доводиться: дослідник ніколи не відвідував Рівненський повіт Волинської губернії, отже й не збирав етнографічні та фольклорні матеріали на його території. «Народнїй калєндар у Ровенськім повітї…» та інші етнографічні праці, що стосуються традиційно-побутової культури населення цього краю, вчений підготував на основі народознавчих джерел, які в середині XIX ст. зібрав Василь Абрамович — священик села Яполоті, нині Костопільського району Рівненської області.
Читати »

Особливості формування ідентифікаційного простору України наприкінці ХХ — на поч. ХХІ ст.: конфесійний аспект
У статті розглядаються особливості формування ідентифікаційного простору України кін. ХХ — поч. XXI ст., зокрема аналізуються перспективи участі Церкви у становленні української громадянської нації в умовах поліконфесійного суспільства. Автор намагається поєднати макроі мікропідходи, приділяючи особливу увагу аналізу повсякденного життєвого досвіду сучасних українців із широким використанням авторських емпіричних досліджень.
Читати »

Традиційний народний одяг великобичківських гуцулів ХІХ — першої половини ХХ ст.
На основі польового матеріалу, наявної літератури, фондових зібрань етнографічних, історико-культурних та крає­знавчих музеїв області автор комплексно аналізує народний одяг великобичківських гуцулів. Докладно описує жіночі та чоловічі комплекси вбрання досліджуваного регіону. При їх характеристиці основна увага звертається на деталі крою окремих компонентів вбрання, подається рисунок крою жіночої сорочки.
Читати »