« 2017. № 5 (137)

Народознавчі зошити. 2017. № 5 (137). С. 1177—1180

УДК: 73.071.1.02.041.5(477)Е.Мисько

DOI https://doi.org/10.15407/nz2017.05.1177

СКУЛЬПТУРНІ ПОРТРЕТИ УКРАЇНСЬКИХ ПИСЬМЕННИКІВ У ТВОРЧОСТІ ЕММАНУЇЛА МИСЬКА: ОБРАЗНІСТЬ ТА ПЛАСТИЧНІ ОСОБЛИВОСТІ

Мисько Ярема Юрійович — скульптор,

член Національної Спілки художників України

вул. Коперника, 17, м. Львів, 79000, Україна

Контакти: (032) 2722082.

Анотація: У статті здійснено аналіз образно­пластичних особливостей скульптурних портретів українських письменників, створених Еммануїлом Миськом. Важливим аспектом дослідження творчості скульптора стало встановлення особливостей творчого методу, його послідовна візуалізація у кожному образі. Зокрема варто відзначити, що у скульптурних портретах, створених Еммануїлом Миськом, вагомими було виокремлення характеристик емоційних та відтворення психологічних особливостей. Завдяки комплексному підходу образи українських письменників, створених Еммануїлом Миськом, надають можливість говорити про функціонування творів у двох площинах, де портретовані постають не тільки як громадські діячі, пасіонарії, але і як особистості складної душевної організації (що особливо виразно видно у серії камерних скульптур).

Ключові слова: портрет, образ, психологічні особливості, творчий метод, українські письменники.

Надійшла 20.07.2017

Список використаних джерел

  1. Бадяк В. Еммануїл Мисько: найкраща робота попереду / В. Бадяк // Вісник Львівської академії мистецтв. — № 10. — Львів : ЛАМ, 1999. — С. 5—21.
  2. Голод І. Академік Еммануїл Мисько / І. Голод // Скульптура. Еммануїл Мисько. — Львів : Брати Сиротинські і К, 1999. — С. 4—6.
  3. Голубець О. Дві життєві паралелі / О. Голубець // Скульптура. Еммануїл Мисько. — Львів : Брати Сиротинські і К, 1999. — С. 16—21.
  4. Голубець О. Майстер портретного жанру / О. Голубець // Вісник Львівської академії мистецтв. — № 10. — Львів : ЛАМ, 1999. — С. 26—30.
  5. Ельшевская Г. Модель и образ / Г. Ельшевская. — Москва : Советский художник, 1984. — 216 с.
  6. Крвавич Д. Еммануїл Петрович Мисько — митець, соратник, видна постать сучасності / Д. Крвавич // Вісник Львівської академії мистецтв. — № 12. — Львів : ЛАМ, 2001. — С. 283—295.
  7. Кравченко Я. Дух Франка вказав йому… / Я. Кравченко // Скульптура. Еммануїл Мисько. — Львів : Брати Сиротинські і К, 1999. — С. 36—39.
  8. Островський Г. Еммануїл Мисько / Г. Островський // Народний художник Еммануїл Мисько. Каталог виставки. — Київ ; Москва : Жовтень, 1979. — 32 с.
  9. Островский Г. Портреты людей нашего времени / Г. Островский // Искусство. — Б. м. : Б. вид. — С. 19—21.
  10. Островський Г. Погляд здалеку, крізь роки… / Г. Островський // Скульптура. Еммануїл Мисько. — Львів : Брати Сиротинські і К, 1999. — С. 28—31.
  11. Павлов В. Еммануїл Мисько / В. Павлов. — Київ : Мистецтво, 1978. — 38 с. : іл.
  12. Петренко М. І виліпить таким, як є… / М. Петренко // Скульптура. Еммануїл Мисько. — Львів : Брати Сиротинські і К, 1999. — С. 40—42.
  13. Полякова Н. Скульптура и пространство / Н. Полякова. — Москва : Советский художник, 1982. — 200 с.
  14. Турчин В. Монументы и города / В. Турчин. — Москва : Советский художник, 1982. — 160 с.
  15. Чебикін А. Вплив академіка Еммануїла Миська на розвиток освіти мистецьких навчальних закладів / А. Чебикін // Вісник Львівської академії мистецтв. — № 12. — Львів : ЛАМ, 2001. — С. 296—301.
  16. Ягодовская А. От реальности к образу / А. Ягодовская. — Москва : Советский художник, 1985. — 184 с.

читати публікацію»

Наші автори
Особистісно-духовний розвиток засобами образотворчого мистецтва
У статті розглядається проблема втілення образу матері у творах образотворчого мистецтва з точки зору впливу на різні напрями особистісно-духовного розвитку людини. Зокрема, образ матері представлено у міфологічному, сакральному, мистецькому аспектах через репрезентацію відповідних творів образотворчого мистецтва (іконопис, живопис, скульптура). Зміст статті може успішно використовуватися студентами і викладачами різноманітних навчальних закладів у підготовці та проведенні занять з образотворчого мистецтва, а також у факультативній та позаурочній роботі.
Читати »

Хто ж записав «Народнїй калєндар у Ровенськім повітї Волинської губернії»?
На основі аналізу наукового доробку і творчого шляху Василя Доманицького доводиться: дослідник ніколи не відвідував Рівненський повіт Волинської губернії, отже й не збирав етнографічні та фольклорні матеріали на його території. «Народнїй калєндар у Ровенськім повітї…» та інші етнографічні праці, що стосуються традиційно-побутової культури населення цього краю, вчений підготував на основі народознавчих джерел, які в середині XIX ст. зібрав Василь Абрамович — священик села Яполоті, нині Костопільського району Рівненської області.
Читати »

Феміністська парадигма в культурній та соціальній антропології: західний досвід
У статті представлено докладний критичний огляд класичних праць в ділянці феміністської антропології; авторка висвітлює процес становлення та розвитку феміністської методології в культурній та соціальній антропології Західної Європи та США. Авторка послідовно висвітлює та порівнює ідеї, погляди та аргументи провідних дослідників, аналізує сутність наукових дискусій навколо ключових тем феміністського аналізу культури (про причини та механізми субординації та маргіналізації жінок), простежує еволюцію основних понять та теоретичних підходів феміністської антропології протягом 1970—1990-х років. Стаття дозволяє зрозуміти витоки сучасних гендерних студій в етнографічних дослідженнях.
Читати »