« 2017. № 4 (136)

Народознавчі зошити. 2017. № 4 (136). С. 954–960

УДК 792.071.1:37.01](477)”19″

DOI https://doi.org/10.15407/nz2017.04.954

ВИХОВАННЯ СЦЕНОГРАФІВ В УКРАЇНІ. ПРОФЕСІОНАЛІЗМ «ВСУПЕРЕЧ» ЧИ «ЗАВДЯКИ»

Руденко-Краєвська Наталія викладач кафедри монументального

живопису Львівської національної академії мистецтв,

член Національної спілки художників України.

вул. Кубійовича, 38, Львів, 79011

Контакти: Тел.: 0322 761 482

Анотація. На фоні традицій української школи сценографії ХХ ст. аналізуються методи виховання сценографів у театральних колективах, впливи інформаційного поля та комунікативних територій на формування нового покоління сценографів у світлі нових викликів у театральному та образотворчому мистецтві України.

Ключові слова: сценографія, сценографічна школа, сценографічні лабораторії.

Надійшла 13.06.2017

Список використаних джерел:

  1. БерезкинВ.И. Советская сценография. 1917—1941 / В.Березкин. — Москва : Наука, 1990. — 224 с.
  2. КоваленкоГ.Ф. Александра Экстер / Г.Коваленко. — Москва : Галарт, 1993. — 288 с. : ил.
  3. Лесь Курбас. Статьи и воспоминания о Лесе Курбасе. Литературное наследие / сост. М.Г. Лабинский, Л.С. Та­нюк ; вступ. ст. Н.Б. Кузякиной. — Москва : Искусство, 1987. — 463 с. : 28 л. ил.
  4. ЛідерД. Образ вистави / Д. Лідер // Український те­атр. — 1972. — № 4. — С.6—8.
  5. МихайловаА.А. Сценография: теория и опыт / А. Михайлова. — Москва : Советский художник, 1990. — 336с. : ил.
  6. ФиалкоВ.А. Режисура и сценография: пути взаимо­действия / В.Фиалко. — Киев : Мыстецтво, 1980. — 150 с. : ил.

читати публікацію»

Наші автори
Особистісно-духовний розвиток засобами образотворчого мистецтва
У статті розглядається проблема втілення образу матері у творах образотворчого мистецтва з точки зору впливу на різні напрями особистісно-духовного розвитку людини. Зокрема, образ матері представлено у міфологічному, сакральному, мистецькому аспектах через репрезентацію відповідних творів образотворчого мистецтва (іконопис, живопис, скульптура). Зміст статті може успішно використовуватися студентами і викладачами різноманітних навчальних закладів у підготовці та проведенні занять з образотворчого мистецтва, а також у факультативній та позаурочній роботі.
Читати »

Традиційний народний одяг великобичківських гуцулів ХІХ — першої половини ХХ ст.
На основі польового матеріалу, наявної літератури, фондових зібрань етнографічних, історико-культурних та крає­знавчих музеїв області автор комплексно аналізує народний одяг великобичківських гуцулів. Докладно описує жіночі та чоловічі комплекси вбрання досліджуваного регіону. При їх характеристиці основна увага звертається на деталі крою окремих компонентів вбрання, подається рисунок крою жіночої сорочки.
Читати »

Хто ж записав «Народнїй калєндар у Ровенськім повітї Волинської губернії»?
На основі аналізу наукового доробку і творчого шляху Василя Доманицького доводиться: дослідник ніколи не відвідував Рівненський повіт Волинської губернії, отже й не збирав етнографічні та фольклорні матеріали на його території. «Народнїй калєндар у Ровенськім повітї…» та інші етнографічні праці, що стосуються традиційно-побутової культури населення цього краю, вчений підготував на основі народознавчих джерел, які в середині XIX ст. зібрав Василь Абрамович — священик села Яполоті, нині Костопільського району Рівненської області.
Читати »