Народознавчі зошити. 2019. № 6 (150). С. 1692—1699
УДК 792.071.1:37.01](477)*19*
DOI https://doi.org/10.15407/nz2019.06.1692
СЦЕНОГРАФІЧНІ ПЕРСОНАЖІ ТЕТЯНИ МЕДВІДЬ. ЄДИНІ УСТАНОВКИ
РУДЕНКО-КРАЄВСЬКА Наталія
ORCID ID: https://orcid.org/0000-0001-6554-5325
старший викладач,
Львівської національної академії мистецтв,
кафедра монументального живопису
вул. Кубійовича, 38, 79011, Львів, Україна
Контакти: e-mail: mytsa.lv@gmail.com
Анотація. Тетяна Медвідь — яскравий представник плеяди театральних художників останньої чверті ХХ ст., які створювали сценографічні проекти в системі образотворчої режисури. Актуальність статті зумовлена недостатнім вивченням та систематизацією сценографічної творчості Тетяни Медвідь в контексті розвитку української сценографії ХХ сторіччя. На сьогоднішній день немає жодного наукового дослідження її творчості. Пошуки нових сенсів у сучасній сценографії неможливі без ґрунтовного аналізу творчості майстрів старшого покоління, які формували візуальне обличчя театральних вистав кінця ХХ — початку ХХІ ст. Мета дослідження — проаналізувати існування сценографічних персонажів у вигляді єдиної установки в рамках системи дійової сценографії з точки зору створення візуального образу декорації, активної спільної дії з акторами, типології місця та часу дії та використання театрального дизайну. Об’єкт дослідження — візуально-образний ряд драматичної вистави як складової частини театрального синтезу. Предмет дослідження — три сценографічні проекти Тетяни Медвідь: Уїльям Шекспір «Король Лір», режисер Ігор Борис, Михайло Старицький «За двома зайцями», режисер Микола Яремків у Харківському академічному драматичному театрі ім. Т.Г. Шевченка «Березіль», та Біллі Уайлдер «В джазі тільки дівчата», режисер Олександр Аркадін-Школьник у Донецькому академічному українському музично-драматичному театрі ім. Артема. Методологія дослідження — полягає у застосуванні методу концептуального аналізу, методу теоретичного узагальнення.
Ключові слова: сценографія, сценографічний персонаж, Тетяна Медвідь, єдина установка.
Надійшла 4.12.2019
Список використаних джерел
- Паві Патріс. Словник театру. Львів, 2006. 640с.
- Березкин В. Искусство сценографии мирового театра. Вторая половина 20 века. Москва. 2001. 808 с.
- ФіліпенкоЛ. Вечірній Харків. № 48 (409). 1998.
- СтарицькийМ. За двома зайцями. Ремарки п’єси. URL: https://www.ukrlib.com.ua/books/.
- БерезкинВ. Искусство сценографии мирового театра. Первая половина 20 века. Москва, 1997. 544 с.