« 2017. № 6 (138)

Народознавчі зошити. 2017. № 6 (138). С. 1536—1541

УДК  75.041.071.1(477) “19/20″В. Забашта

DOI https://doi.org/10.15407/nz2017.06.1536

Надійшла 31.10.2017

ПОРТРЕТНИЙ ЖАНР У МАЛЯРСЬКІЙ СПАДЩИНІ ВАСИЛЯ ЗАБАШТИ

Логінський Ярослав Володимирович, викладач кафедри рисунка

Київського державного інституту декоративно-прикладного мистецтва

і дизайну ім. М. Бойчука.

вул. М. Бойчука, 32, м. Київ, 01103, Україна

Контакти: (044)2855005; e-mail: kdidpdm@boychukart.kiev.ua

Анотація. Розглядається один з жанрів живописної спадщини відомого українського художника Василя Івановича Забашти (1918—2016). Авторська концепція людини подається в динаміці становлення і розвитку творчої методології митця, через призму його зв’язків з родинно­побутовою сферою, професійного академічного вишколу, ролі ідеологічних чинників тоталітарного часу. Спеціальна увага звертається на формально­образний аспект рішень портретних творів, зокрема на чинник кольору як одного з ключових у фаховій методології митця. Аналізуються найбільш значимі твори В. Забашти відповідного жанру.

 Ключові слова: Василь Забашта, образотворче мистецтво, жанрово­видова система, портрет, авторська методологія, формально­виражальні засоби, концепція кольору, композиція, гармонія, контраст.

Список використаних джерел

  1. Василь Забашта. Малярство: Альбом­каталог / упоряд. Р. Забашта, Г. Забашта. — Київ : Майстерня книги, 2008. — 224 с. : іл.
  2. Забашта В. Світ очима художника / Василь Забашта ; запис і упоряд. Людмила Забашта ; загальне редагування Ростислав Забашта. — Київ : Майстерня книги, 2009. — 192 с. : іл.
  3. Ковальчук О. Соціально­політичні чинники впливу на українську академічну художню освіту в контексті історії НАОМА другої половини XX — початку XXI століття / Остап Ковальчук ; НАМУ ; Інститут проблем сучасного мистецтва // Мистецькі обрії‘2013: Актуальні проблеми мистецької практики і мистецтвознавчої науки: Збірник наукових праць. — Випуск 5 (16). — Київ : Фенікс, 2013. — С. 316—320.

читати публікацію»

Наші автори
Особливості формування ідентифікаційного простору України наприкінці ХХ — на поч. ХХІ ст.: конфесійний аспект
У статті розглядаються особливості формування ідентифікаційного простору України кін. ХХ — поч. XXI ст., зокрема аналізуються перспективи участі Церкви у становленні української громадянської нації в умовах поліконфесійного суспільства. Автор намагається поєднати макроі мікропідходи, приділяючи особливу увагу аналізу повсякденного життєвого досвіду сучасних українців із широким використанням авторських емпіричних досліджень.
Читати »

Традиційний народний одяг великобичківських гуцулів ХІХ — першої половини ХХ ст.
На основі польового матеріалу, наявної літератури, фондових зібрань етнографічних, історико-культурних та крає­знавчих музеїв області автор комплексно аналізує народний одяг великобичківських гуцулів. Докладно описує жіночі та чоловічі комплекси вбрання досліджуваного регіону. При їх характеристиці основна увага звертається на деталі крою окремих компонентів вбрання, подається рисунок крою жіночої сорочки.
Читати »

Феміністська парадигма в культурній та соціальній антропології: західний досвід
У статті представлено докладний критичний огляд класичних праць в ділянці феміністської антропології; авторка висвітлює процес становлення та розвитку феміністської методології в культурній та соціальній антропології Західної Європи та США. Авторка послідовно висвітлює та порівнює ідеї, погляди та аргументи провідних дослідників, аналізує сутність наукових дискусій навколо ключових тем феміністського аналізу культури (про причини та механізми субординації та маргіналізації жінок), простежує еволюцію основних понять та теоретичних підходів феміністської антропології протягом 1970—1990-х років. Стаття дозволяє зрозуміти витоки сучасних гендерних студій в етнографічних дослідженнях.
Читати »