Народознавчі зошити. 2018. № 3 (141). С. 533–783

DOI https://doi.org/10.15407/nz2018.03

3-2018

Статті

Вовканич Степан
Чи можлива регіональна відповідальність перед Україною без глобалізації соціогуманістичної парадигми міжнародних відносин?

535–549

Кісь Роман
Свобода і рух смислів

550–576

Серебрякова Олена
Ритуальне застосування води у Різдвяно-Водохресній обрядовості жителів Покуття

577–585

Галайчук Оксана
Традиційні епічні формули як відображення реліктів лицарства в колядках та щедрівках

586–598

Кирчів Роман
Три пісні з татового співу

599–607

Горбаль Марія
Лемківські «вечірки» («вечирки», «вечурки», «прядки»)

608–617

Радович Роман
Господарські споруди селянського двору на Покутті: стодола та оборіг

618–629

Гощіцький Артем
Витоки драматичного мистецтва: окремі спостереження щодо палеопсихології

630–634

Кожеков Олексій
Монументальний живопис в епоху Середньовіччя

635–641

Косів Роксолана
Твори автора ікон апостолів чину моління початку 1730-х рр. з церкви в Грозьовій на західній Бойківщині в контексті діяльності риботицьких майстрів

642–650

Бакович Олена
Іконостас церкви Введення в храм Пресвятої Богородиці с. Рекшин Бережанського р-ну Тернопільської обл.: художні та композиційні особливості

651–655

Лильо Ігор
Східноземноморські продукти на столі львівських міщан у XV—XVII ст.

656–661

Черленяк (Керечанин) Іванна
Апотропеїчні заходи для живих та магічні дії, пов’язані зі спорядженням мерця в українців Закарпаття

662–670

Кирій Віктор
Знак Плеяд — символ богині-володарки Підземного Світу

671–675

Дяківнич Роксолана
Залучення молоді Опілля до громадського життя: її участь у господарських роботах (кінець ХІХ — перша половина ХХ ст.)

676–682

Щербань Олена
Антропоморфність глиняних печей і посуду в контексті традиційного світу української селянки Наддніпрянщини (1870-х — початку 1930-х років)

683–688

Проців Олег
Дещо з історії Львівського мисливського товариства ім. Святого Губерта

689–695

Маєрчик Марія
«…Мішанина побожних сьпівів і фрівольних» в рукописних зошитах барокової доби: до постановки питання

696–700

Косів Василь
Графічний дизайн в українській діаспорі 1945—1989: контексти професійної практики

701–707

Цяо Шубей
Художній синтез західноєвропейської і китайської естетичних традицій в дизайні дитячих ігрових просторів сучасного Китаю

708–718

Хоцяновська Людмила
Балетна музика українських композиторів та її відображення в хореографії (ІІ половина XX ст.)

719–725

Триколенко Софія
Новітнє ювелірне мистецтво: нові художні мови, техніки, матеріали, принципи поєднання

726–730

Осадча Алла
Удосконалення дизайн-проектування одягу

731–737

Колупаєва Агнія
Микола Моздир — Визначний дослідник українського народного мистецтва (1928— 2018)

738–751

Федорук Олександр
Почерк талановитого дослідника

752–758

Яців Роман
Наука пам’яті: автор та історична епоха (Присвята Миколі Моздиру)

759–761

Рецензії
Павлюк Степан
Боже Благословення Митрополита Андрея на державницьку долю українському народові

762–766

Харчишин Ольга
Українсько-молдовські етнокультурні зв’язки: здобутки наукової співпраці

767–770

Нові видання
Сивак Василь
З історії народної культури українців Східної Словаччини

771–774

Інформації
Гаврилюк Роман
Традиції та інновації у створенні сучасних вишиваних виробів

775–780

Наші автори
Головний командир УПА Роман Шухевич у фольклорній прозі Яворівщини
Із великого масиву повстанського героїчного епосу, що його автор записав на Яворівщині, виділено й проаналізовано тематичну групу мотивів про Головного командира УПА Романа Шухевича. Переважна більшість цих творів виникла й стала активно побутувати вже в часи відновленої у 1991 р. української державності, оскільки тепер з’явилися сприятливі для цього умови. Майже усі зафіксовані у цій місцевості народні оповідання про Р. Шухевича виводяться із поетичного вимислу, що засвідчує вагоме суспільно-політичне й художньо-естетичне значення цієї особи. Сам генерал постає в образі опоетизованого й уславленого національного героя — ідеалізованого борця за самостійну Україну, улюбленця широких народних мас.
Читати »

Демоніум бойків: категорії «нечистих» покійників
Особливості традиційних демонологічних уявлень бойків про так званих нечистих («безпірних») мерців; на основі польових матеріалів та етнологічної літератури виділяється низка їх категорій; аналізуються особливі прикмети, риси поведінки та функції цих персонажів народної демонології.
Читати »

Традиційний народний одяг великобичківських гуцулів ХІХ — першої половини ХХ ст.
На основі польового матеріалу, наявної літератури, фондових зібрань етнографічних, історико-культурних та крає­знавчих музеїв області автор комплексно аналізує народний одяг великобичківських гуцулів. Докладно описує жіночі та чоловічі комплекси вбрання досліджуваного регіону. При їх характеристиці основна увага звертається на деталі крою окремих компонентів вбрання, подається рисунок крою жіночої сорочки.
Читати »